یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

نانوایی‌ها در صدر شکایات مردمی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
نانوایی‌ها در صدر شکایات مردمی

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران بیشترین شکایات صنفی ثبت شده در سامانه 124 در سه ماهه نخست امسال را درحوزه نانوایی، میوه و کالاهای اساسی عنوان کرد.

سعید محمدی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از 12 هزار شکایت صنفی در سامانه 124 به صورت تلفنی و حضوری از واحدهای عمده و خرده فروشی ثبت شده است.

وی از افزایش 16 درصدی ثبت شکایات مردمی درسامانه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در فصل اول امسال، 7763 شکایت تلفنی و 4280 فقره شکایت حضوری انجام شده است.

همچنین به گفته این مقام مسئول از این تعداد شکایت ثبتی، 3240 فقره متخلف و مابقی غیر متخلف بوده‌اند که پرونده‌ها به مراجع قضائی ارجاع شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت درپایان بیشترین شکایات واصله را درحوزه نانوایی، میوه و کالاهای اساسی عنوان کرد.

گزارش میدانی از نانوایی‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر برخی از نانوایی‌ها با آرد یارانه‌ای قیمت‌های خود را بالا برده‌اند. این در حالی است که بر اساس سامانه 124 هنوز قیمت مصوب نان بربری ساده یارانه‌ای 1000 تومان، سنگگ ساده یارانه‌ای 1200 تومان، تافتون ساده یارانه ای 550 تومان و لواش ساده یارانه‌ای 300 تومان است. قیمت مصوب واحدهای نانوایی آزادپز نیز در سامانه 124 به ترتیب 1500، 1800، 850 و 450 تومان برای نان‌های بربری، سنگگ، تافتون و لواش ثبت شده است.

این در حالی است که اتاق اصناف اخیرا از دولت تقاضا کرده همان طور که نرخ خدمات دولتی مانند انرژی را برای جلوگیری از بروز خسارت به واحدهای تولید کننده افزایش می دهد، نرخ نان را نیز متناسب با تورم کشور افزایش دهد و تاکید کرده تا زمان تصویب اصلاحیه نرخ هیچ یک از واحدهای نانوایی مجاز به افزایش نرخ به صورت غیرقانونی نیست.

انتهای پیام