دوشنبه 16 مهر 1403

نحوه دریافت پنل خورشیدی عشایری تشریح شد / چه تعداد نیروگاه خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نحوه دریافت پنل خورشیدی عشایری تشریح شد / چه تعداد نیروگاه خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود؟

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین اقدامات برای توزیع پنل های خورشیدی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس مشکل رشد روزافزون مهاجرت روستاییان به شهرها به‌دلیل درآمد کم و ناپایدار، نیاز به توسعه تولید برق تجدیدپذیر با مشارکت بخش خصوصی و هم‌چنین نیاز به منابع مالی و مشاغلی با سرمایه‌گذاری کم و درآمد مطلوب و مستمر برای مناطق کم‌برخوردار از جمله مسائلی است که در این حوزه مطرح و راه‌حل‌های مربوط به آن نیز طراحی شده است.

از طرفی برخی عشایر در کنار توجه به نیازهای متفاوت آنها، تامین انرژی مورد نیاز آنها از طریق پنل های خورشیدی باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا جلوگیری از مهاجرت ها، جلوگیری از قطع درختان برای تامین انرژی از مزایای نیروگاه های خورشیدی است. معتمدی زاده در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص آخرین اقدامات برای توزیع پنل های خورشیدی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته بیش از 1100 پنل خورشیدی با اعتباری بیش از 11 میلیارد تومان بین روستاییانی که با شبکه برق فاصله داشتند و برق رسانی به دلیل سخت گذر بودن آنها و اینکه صرف اقتصادی برای شبکه برق وجود نداشت، توزیع شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در سال جاری بیش از 2 هزارپنل خورشدی در بین مناطق روستایی، عشایری و مددجویان کمیته امداد توزیع می شود.

وی افزود: این نیروگاه ها توان روشن کردن 4 لامپ کم مصرف و شارژ تلفن و همچنین امکان استاده جهت ابگرمکن های خورشیدی را فراهم می کند.

معتمدی زاده با بیان اینکه با همراهی امور عشایر، کمیته امداد و شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد پنل های خورشیدی توزیع می شود، گفت: عشایری که خواستار دریافت نیروگاه های خورشیدی هستند باید به ادارات شهرستان و یا اداره کل امور عشایر مراجعه کنند و برای دریافت پنل های خورشیدی ثبت نام کنند، در سال های گذشته اگر قیمت هر پنل خورشیدی 10 میلیون تومان بود یک میلیون تومان آن را عشایر پرداخت می کردند و 9 میلیون مابقی را وزارت نیرو پرداخت می کرد.

انتهای پیام /