دوشنبه 16 مهر 1403

روز ملی کودک روز یادآوری جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
روز ملی کودک روز یادآوری جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل

سفارت جمهوری اسلامی ایران با درج پیامی به مناسبت روز ملی کودک در شبکه‌های اجتماعی نوشت: هر کجا انسانیت گرامی داشته می‌شود، در نقطه مقابل آن، رفتار غیر انسانی و ضد بشری رژیم کودک کش هم یادآوری می‌شود.

در پیام سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن آمده است امروز در ایران روز ملی کودک است؛ امروز را کودکان در مهد‌کودک‌ها و مدارس ابتدایی جشن می‌گیرند و امسال به یاد کودکانی که در بمباران‌های رژیم جنایتکار اسراییل در زیر خروار‌ها خاک ودرآغوش پدر و‌مادرهایشان در غزه و بیروت، دفن شده اند! هر کجا و در هر زمان انسانیت و اخلاق گرامی داشته می‌شود در نقطه مقابل آن، رفتار غیر انسانی و ضد بشری رژیم کودک کش اسرائیل هم برجسته می‌شود.

در انگلیس روز شنبه و در اعتراض به تهاجم به لبنان و یمن و سوریه و تداوم بمباران غزه در آستاه سالگرد تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، یکی از بزرگترین تظاهرات ضد صهیونیستی تاریخ این کشور را رقم زدند.

در این تظاهرات شمار زیادی از پدران و مادران انگلیسی با کودکان خود در این تظاهرات حاضرشدند واز دولت‌های غربی به ویژه دولت انگلیس خواستند از حمایت تسلیحاتی، سیاسی و مالی رژیم کودک کش اسرائیل فورا پایان دهند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در پی تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه حدود 42 هزار نفر به شهادت رسیدند که بیش از 16 هزار نفرشان کودکند. ده‌ها هزار کودک نیز قطع عضو و معلول شدند.

آمریکا، آلمان، ایتالیا و انگلیس عمده‌ترین تامین کنندگان بمب و جنگ افزار برای اسرائیلند و برغم درخواست اکثریت مردم این کشور‌ها برای آتش بس فوری و پایان دادن به جنگ و تسلیح اسراییل این کشور‌ها هنوز حاضر نشدند حتی کمک جنگ افزاری به اسرائیل را به حال تعلیق درآورند به همین علت نهاد‌های مدنی و قشر‌های مختلف حاضر در این تظاهرات، دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی را شریک جنایات این رژیم اسرائیل می‌دانند.