یک‌شنبه 15 مهر 1403

نخستین نشست هم‌اندیشی معتمدان بخش بزمان ایرانشهر برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نخستین نشست هم‌اندیشی معتمدان بخش بزمان ایرانشهر برگزار شد

زاهدان - ایرنا - نخستین نشست هم‌اندیشی معتمدان، ریش سفیدان و بزرگان طوایف با موضوع وحدت و امنیت در بخش بزمان شهرستان ایرانشهر سیستان و بلوچستان برگزار شد.

بخشدار بزمان روز یکشنبه در این نشست ضمن تقدیر از دستگاه قضایی، انتظامی، سربازان گمنام، مردم و ریش سفیدان در بحث برقراری امنیت در بخش بزمان اظهار داشت: همکاری معتمدان و ریش سفیدان و همچنین مردم با نهادهای امنیتی و قضایی در بزمان باعث شده که ریشه سارقان و اشرار مسلح در این بخش خشکانده شود. فرشاد فرحمنش افزود: متاسفانه در گذشته افراد شرور و مسلح در کوره راه‌ها و مناطق کوهستانی بخش بزمان جولانگاهی را برای خودشان ایجاد کرده بودند که با همکاری مردم، ریش سفیدان و با برخورد جدی دستگاه‌های قضایی و انتظامی تعداد زیادی از این افراد شرور دستگیر و تعدادی هم به هلاکت رسیدند.

وی افزود: نقش معتمدان و سران طوایف جهت برقراری نظم و امنیت در بخش بزمان از اهمیت زیادی برخوردار است که می‌طلبد سران طوایف، ریش سفیدان و مردم بخش بزمان با همین قدرت و بینش پیش بروند تا در چند سال آینده ضمن برقراری کامل امنیت زمینه پیشرفت و آبادانی را در منطقه رقم بزنیم.

بخشدار بزمان گفت: این بخش دارای ظرفیت‌های مهمی از جمله معادن و همچنین ظرفیت‌های بکر و خدادای در بحث گردشگری دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند باعث رشد چشمگیری در منطقه شود. وی همچنین ضمن اخطار به افرادیکه به هر نحو در دام همکاری با اشرار و افراد مسلح قرار گرفته‌اند افزود: ایجاد امنیت و برقراری آن یکی از برکات اصلی انقلاب اسلامی است که در این راستا هر فرد شروری که قصد برهم زدن امنیت را داشته باشد با آن فرد برخورد سختی خواهد شد.

مولوی جهانگیرزهی امام جمعه اهل سنت بزمان در این نشست به اهمیت موضوع وحدت و امنیت در منطقه پرداخت و گفت: امنیت و وحدت هر دو از نیازهای اصلی جهت پیشرفت و آبادانی است که باید معتمدان و ریش سفیدان زمینه‌سازی آن را فراهم کنند.

سرطایفه شیهکی بزمان نیز افزود: خوشبختانه اغلب طوایف این بخش تاحدود زیادی توانسته‌اند با همکاری خوب با دستگاه‌های امنیتی و همچنین قضایی رشد و آبادانی را در این بخش فراهم سازند.

یکی دیگر از معتمدان بخش بزمان بیان کرد: طایفه نارویی در همه زمان خود را فرزندان انقلاب اسلامی می‌داند و هر کجا که نیاز باشد حاضر هستند جانشان را فدای انقلاب و امنیت کشور کنند. محمد نارویی اظهارداشت: باتوجه به اینکه زندگی مردم بزمان بصورت طایفه‌ای و قبیله‌ای است لذا شناسایی افراد شرور و معرفی آنها به دستگاه‌های قضایی یکی از وظایف اصلی سران و ریش‌سفیدان هر طایفه جهت برقراری کامل امنیت است.

وی عنوان کرد: فضای کوهستانی بزمان روزی جولانگاه افراد شرور و فراری بود که اغلب از استان‌های همجوار جهت در امان ماندن از این ظرفیت استفاده می‌کردند که خوشبختانه با همکاری طوایف مختلف از جمله طایفه نارویی، اربابی، بزمانی، شهلی بر، شیهکی و سایر طوایف این فرصت را از افراد شرور گرفته و آرزوی نا امنی و سرقت‌ها را برای آنها به کابوسی تلخ تبدیل کرده‌اند.

به گزارش ایرنا در پایان این نشست سران و طوایف بخش بزمان ضمن اعلام همکاری خود با دستگاه‌های امنیتی و قضایی حمایت قاطع خود را از نیروی انتظامی اعلام کردند.

*س_برچسب‌ها_س*