چهارشنبه 2 خرداد 1403

نخست وزیر بریتانیا

نخست وزیر بریتانیا

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنرانی نخست وزیر بریتانیا پس از مرگ ملکه الیزابت دوم سخنرانی کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نخست وزیر بریتانیا پس از مرگ ملکه الیزابت دوم به سخنرانی پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ملکه 96ساله اتحادیه پادشاهی بریتانیا، پیرترین مقام سلطنتی جهان که عنوان طولانی‌ترین دوران سلطنت بریتانیا را هم به خود اختصاص داده است و در حال حاضر در کاخ تابستانی خود در «بلمور» به سر می‌برد احتمالا در اسکاتلند دار فانی را وداع خواهد گفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پس از درگذشت ملکه، که با اسم رمز «پل لندن افتاد» اعلام خواهد شد، دبیر خصوصی ملکه، سر ادوارد یانگ، مسئول خواهد بود تا قبل از ارسال پیام درگذشت ملکه به 15 کشور دیگری که ملکه در آنها به صورت رسمی رییس دولت است و بقیه 36 کشور مشترک المنافع اتحادیه پادشاهی بریتانیا، نخست وزیر بریتانیا را از این خبر مطلع کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نشریه "تایم" در گزارشی ضمن اشاره به روی کار آمدنِ "لیز تراس" نخست وزیر جدید بریتانیا، به طو خاص به این نکته اشاره کرده که سیلِ بحران هایی که وی در کشورش با آن ها رو به رو است، عملا شانس موفقیت او را به شدت کاهش داده اند. بحران هایی که هر کدام به تنهایی قادرند یک نخست‌وزیر را از کرسی قدرت در بریتانیا به زیر کشند. از این رو، لیز تراس کار بسیار...

خبرگزاری دانا

نخست‌وزیر جدید انگلیس که به‌تازگی به عنوان جانشین «بوریس جانسون» انتخاب شده است، با چالش‌های بسیاری در این کشور رو به رو است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر جدید انگلیس که به‌عنوان جانشین بوریس جانسون انتخاب شده است، با چالش‌های بسیاری برای اداره این کشور مواجه است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«لیز تراس» نخست‌وزیر جدید انگلیس فهرستی کابوس‌وار از کارهای اولویت دار پیش‌روی خود می‌بیند. در این جا به برخی از چالش‌های بزرگ نخست‌وزیر جدید بریتانیا اشاره خواهیم کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آلمان تعطیلی سه نیروگاه هسته‌ای خود را به تعویق می‌اندازد، دستگیری سه مظنون به عضویت در گروه تروریستی پ. ک. ک توسط نیروهای امنیتی ترکیه و ماموریت «گروه ضربت بمب‌افکن» در سراسر غرب آسیا توسط آمریکا و متحدانش، از جمله عناوین نخست روزنامه‌های مطرح جهان در روز سه‌شنبه 15 شهریور (6 سپتامبر) است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جانسون از امروز پست نخست وزیری انگلیس را به لیز تراس تحویل داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در بعداظهر روز گذشته، خبرگزاری‌های جهان مهم‌ترین خبر روز را مخابره کردند؛ لیز تراس 47 ساله وزیر امور خارجه دولت بوریس جانسون، به عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌کار بریتانیا و نخست وزیر انگلیس انتخاب شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارنامه تراس نشان می دهد او سابقه زیادی در تغییر عقیده و حزب نیز دارد؛ در حالی که تراس در دوران جوانی به عنوان یک هوادار حزب لیبرال دموکرات شناخته می‌شد و از طرفداران استقرار جمهوری بود، سال‌ها به عضوی از حزب محافظه‌کار تبدیل شد و در همین دولت‌ها نیز مسیر سیاسی خود را پی گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

افرادی که جنگ را آغاز کرده‌اند انگیزه کمی برای پایان دادن به آن قبل از دستیابی به چیزی که می‌توانند به عنوان یک پیروزی به تصویر بکشند، ندارند، زیرا رضایت دادن به کمتر از این نوعی اعتراف است به این‌که آنها زمان و منابع زیادی را از بین برده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ساعاتی پیش در بعداظهر روز دوشنبه 14 شهریور، خبرگزاری‌های جهان مهم‌ترین خبر روز را مخابره کردند؛ لیز تراس 47 ساله وزیر امور خارجه دولت بوریس جانسون، به عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌کار بریتانیا و نخست وزیر انگلیس انتخاب شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حزب حاکم محافظه کار، «لیز تراس» را به عنوان نخست وزیر انگلستان اعلام کرد.

وب‌گاه عصر ایران

گورباچف به دنبال آن بود که به جای اتحاد اجباری جمهوری ها با روسیه به کشوری مانند آلمان بدل شود و جمهوری‌ها هم حول آن یک اتحاد جدید و دموکراتیک تشکیل دهند اما در عمل کشورهای اقماری رها شدند و روسیه نیز رؤیای بازگشت به دوران تزار را از سر گرفت.