چهارشنبه 2 خرداد 1403

نخست وزیر بریتانیا

نخست وزیر بریتانیا

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نخست وزیر بریتانیا 20 اکتبر استعفای خود را تایید کرد. تراس اعتراف کرد که از عهده اجرای وظایف نخست وزیری بر نمی‌آید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وجه غم‌انگیز، اگر نگوییم تراژیک، درباره انقلاب ناکام سرمایه‌دارانه خانم تراس و آقای کوارتنگ این‌که آن‌ها توسط مکانیسم‌های خود سرمایه‌داری تحقیر شده‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

استعفا بعد از فشار زیاد علیه او به دلیل شکست برنامه اقتصادی اش روی داد. این برنامه اقتصادی منجر به بحران و تنش در بازارهای بریتانیا و تورم کم سابقه در این کشور شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عرصه سیاسی بریتانیا روزهای پُرآشوبی را سپری می کند. در این راستا، به تازگی دولت "لیز تراس" که اندکی بیش از یک ماه از حضور آن در قدرت می گذرد، با انتقادهای گسترده ای به دلیل سیاست های ناکارآمد خود رو به رو شده است. منتقدان به طور خاص به این نکته اشاره دارند که تصمیم وزارت دارایی دولت تراس درکاهش مالیات ها، صرفا موجب خشنودی میلیاردرهای بریتانیایی شده...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود دوسوم آمریکائی‌ها از داشتن حق سقط جنین حمایت می‌کنند اما اینکه این موضوع تا چه حد بر انتخابات تاثیر خواهد گذاشت، روشن نیست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اسرائیل اعلام کرد در زمینه توسعه سامانه‌های هشدار حملات هوایی به غیرنظامیان به اوکراین کمک می‌کند اما حاضر به رهگیری و انهدام پهپادهای تهاجمی روسیه نیست.

وب‌گاه الف

«باید توجه داشت که "لیز تراس" و دولت وی بر اساس رای مردم بریتانیا سر کار نیامده اند بلکه دولتی برآمده از رای اعضای حزب محافظه کار هستند. افرادی که جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر (در اقصی نقاط بریتانیا) را شامل می شوند و اغلب از طبقات مرفه جامعه انگلیس هستند. همان افرادی که بعضا حامیان مالی پشت پرده ای نظیر شرکت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی دارند»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس پس از یک عقب نشینی آشکار از برنامه اقتصادی دولت به اشتباهات صورت گرفته اعتراف اما تاکید کرد که برنامه‌ای برای کناره‌گیری از قدرت ندارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

نورنیوز توشت: مجید تفرشی، تاریخ پژوه در برنامه «شیوه» شبکه 4 سیما گفت: محمدرضا شاه دیر و در زمان ضعف امتیاز داد و رفت. جمهوری اسلامی اگر در زمان اقتدار به مردم امتیاز بدهد می‌ماند. {مسائل} را زیر فرش پنهان کرده‌ایم و آن‌ها (شبکه‌های فارسی زبان خارج) سلطه رسانه‌ای پیدا کرده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جنبش تحت رهبری مقتدی صدر، یکی از رهبران شیعه عراق از پیوستن به کابینه جدیدی که توسط محمد شیاع السودانی، نخست وزیر منتخب تعریف می شود، امتناع کردند

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پوتین نه تنها درباره آنچه ارتشش در آغاز جنگ اوکراین می توانست انجام دهد اغراق کرد، بلکه تا به امروز این اشتباه را تکرار کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در ویدئویی که در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است، لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا گفت که او یک "صهیونیست بزرگ" و "حامی بزرگ اسرائیل" است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سوئیس از پیشنهاد رئیس‌جمهور اوکراین برای انتقال دارایی‌های مسدود شده مسکو به کی‌یف رویگردانی کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دیلی میل افشا کرد که اطلاعات شخصی لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا در فضای مجازی به بیرون درز کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

براساس عرف جاری در بریتانیا، همه سفرهای خارجی رسمی اعضای خانواده پادشاهی باید براساس توصیه دولت (کابینه) انجام شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس با اشاره به تحولات اخیر در جنگ اوکراین و تکرار اتهامات علیه دولت مسکو گفت که تاریخ در لحظه سرنوشت‌سازی قرار دارد.