شنبه 7 مهر 1403

نرخ بیکاری در کره جنوبی به بالاترین حد 10 سال گذشته رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نرخ بیکاری در کره جنوبی به بالاترین حد 10 سال گذشته رسید

پکن - ایرنا - داده های جمع آوری شده توسط سازمان آمار کره جنوبی نشان می دهد که نرخ بیکاری در این کشور در ماه مه /12 اردیبهشت تا 12 خرداد 1399/ به بالاترین حد در 10 سال گذشته رسیده است.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، نرخ بیکاری تعدیل شده فصلی در ماه مه در کره جنوبی 4.5 درصد بوده است که بالاترین میزان بیکاری در این کشور از ژانویه سال 2010 / دی ماه 1388/ تا کنون است.

گزارش همچنین حاکی است تعداد کارمندان شاغل این کشور در ماه می 392 هزار تن نفر کاهش یافته و به 26.93 میلیون نفر رسیده است که سومین کاهش ماهانه متوالی است.

این نخستین باری بود که میزان شغل در کره جنوبی برای سومین ماه مستقیم از اکتبر سال 2009 / مهر 1388/ که بحران مالی جهان را در بر گرفت کاهش پیدا کرده بود.

بر اساس این گزارش، نرخ اشتغال برای بزرگسالان - افراد بین 15 تا 29 سال - نیز با 1.4 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 42.2 درصد در ماه گذشته رسیده است.

با توجه به نشانه های بهبود اقتصاد به دنبال بهبود نسبی وضعیت کرونا، سرعت کاهش و از دست دادن شغل در کره جنوبی در ماه مه کاهش یافته است این کشور در ماه آوریل حدود 467 هزار شغل از دست داد این رقم شدیدترین کاهش ماهانه را در بیش از 21 سال نشان می دهد.

کره جنوبی هفته گذشته سومین بودجه اضافی خود به مبلغ 35.3 تریلیون وون (29 میلیارد دلار) را به منظور کمک به صنایع کلیدی و محافظت از مشاغل پیشنهاد داد.

داده ها نشان می دهد که شیوع کرونا بر زندگی کارگران فصلی و روزانه این کشور نیز تاثیرگذاشته است به طوری که تعداد کارگران موقت در ماه مه 501 هزار نفر کاهش یافته است.

ناظران می گویند با توجه به تاخیر زمانی سه تا 6 ماه برای اثرگذاری یک بحران اقتصادی، تاثیر ویروس کرونا ممکن است در داده های شغلی کشور در نیمه دوم سال ظاهر شود.

کره جنوبی از کشورهایی نمونه و موفق در کنترل ویروس کرونا است در این کشور تا کنون 11 هزار و 902 تن به کرونا مبتلا شده که از این تعداد 276 تن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*