چهارشنبه 13 تیر 1403

نسبت مصرف اینترنت داخلی و خارجی برابر شد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
نسبت مصرف اینترنت داخلی و خارجی برابر شد

مدیر مخابرات استان تهران گفت: سه سال قبل در استان تهران مصرف اینترنت خارجی 80 درصد و داخلی 20 درصد بود، اما اکنون این نسبت 50 درصد شده است.

به گزارش مشرق، «علی ملک جعفریان» صبح امروز (دوشنبه 11 تیرماه) در آیین بهره‌برداری بیش از 50 هزار پورت فیبرنوری مخابرات استان تهران (طرح نجما) اظهار داشت: در چند سالی که فضای مجازی رشد کرده و نظام اقتصادی در حال تغییر است.

وی افزود: سه سال قبل در استان تهران مصرف اینترنت خارجی 80 درصد و داخلی 20 درصد بود، اما اکنون این نسبت 50 درصد شده که به معنای کارآفرینی است و شرکت‌های متعدد در حال تولید محتوای دیجیتال هستند. یکی از ارکان مهم حوزه سایبری اینترنت است که مخابرات آن را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

مدیر مخابرات استان تهران گفت: امروز با رشد فناوری و نیازی که مردم به استفاده از زیرساخت‌های فناوری دارند، مخابرات علاوه بر کاری که انجام می‌دهد توسعه فیبرنوری را نیز در دستور کار دارد؛ از ابتدای دولت سیزدهم، توسعه فیبرنوری در دستور کار قرار گرفت. مخابرات نیز برای اینکه بتواند کار را پیش ببرد 2 هدفگذاری مهم انجام داد که یکی از آن‌ها طرح «نجما» و دیگری «دیجیتما» است.

ملک جعفریان افزود: سال گذشته در قالب طرح نجما 22 افتتاح داشتیم و امروز فیبرنوری مربوط به بیش از بر 300 ساختمان با معدل 170 واحد مسکونی را افتتاح می‌کنیم. در این مرحله فیبرنوری وارد و تعدادی نیز متصل شده‌اند.

پروژه ملی فیبرنوری از سال 1400 از سوی وزارت ارتباطات مطرح و اجرایی شد و تا کنون در سراسر کشور بیش از هشت میلیون پوشش ایجاد شده است.

منبع: ایرنا