یک‌شنبه 8 مهر 1403

نسب سید حسن نصرالله به کدام امام شیعیان می‌رسد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
نسب سید حسن نصرالله به کدام امام شیعیان می‌رسد؟

نسب سیدحسن نصرالله و به طور کلی خاندان نصرالله به امام موسی کاظم (ع) می‌رسد. اسناد تاریخی قدیمی تأکید می‌کند خاندان نصرالله طی دوران حیات جدشان «سید ابراهیم المجاب بن سید محمد العابد بن الامام موسی الکاظم» در سال 247 هجری متولی بارگاه حسینی بوده و جد آنها «ابو الفائز محمد» که خاندان به نام وی نام‌گذاری شده با سادات «آل طعمه»، «آل قفطون»، «آل ضیاء الدین»، «آل تاجر»، «آل مساعد» و «آل...

روزنامه قدس نوشت: نسب سیدحسن نصرالله و به طور کلی خاندان نصرالله به امام موسی کاظم (ع) می‌رسد. اسناد تاریخی قدیمی تأکید می‌کند خاندان نصرالله طی دوران حیات جدشان «سید ابراهیم المجاب بن سید محمد العابد بن الامام موسی الکاظم» در سال 247 هجری متولی بارگاه حسینی بوده و جد آنها «ابو الفائز محمد» که خاندان به نام وی نام‌گذاری شده با سادات «آل طعمه»، «آل قفطون»، «آل ضیاء الدین»، «آل تاجر»، «آل مساعد» و «آل محمد أمین» پسر عم بوده‌اند.

به گزارش عرشه آنلاین روزنامه قدس نوشت: همچنین اجداد سید، نسلاندر نسل مسئول و ناظر بر بارگاه حسینی بوده و دارای املاک و مستغلاتی در منطقه «عین التمر» و داخل «کربلاء» منطقه «الحسینیه» بوده‌اند که اسناد تاریخی آن همچنان موجود بوده و تاریخ آن به بیش از چهار قرن قبل بازمی‌گردد. افزون بر این «سید نصرالله الفائزی الحائری» جد سیدحسن در سال 1168هجری در استانبول به شهادت رسید، در حالی که از بارزترین شخصیت‌های علمی زمان خویش شمرده می‌شد و «علامه شیخ عبد‌الحسین امینی» در کتاب «شهداء الفضیله» خود صفحه 215 اینچنین از سیدنصرالله الفائزی الحائری یاد می‌کند: «سید نصرالله بن حسین بن علی بن اسماعیل الحسینی الموسوی الحائری معروف به شهید، کسی است که خدای باری تعالی در وجودش سعادت بهره‌مندی از علم و تقوا و شهادت را نهفته بود و از بزرگی و علو درجات در اصل و نسب سرآمد روزگار بود. او عالمی فقیه و سخنوری ادیب و شاعری آگاه به علوم زمانه خویش بود و کمتر کسی را می‌شد مانند وی یافت».

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

نسب سید حسن نصرالله به کدام امام شیعیان می‌رسد؟ 2