سه‌شنبه 10 مهر 1403

نصب پدهای ضد ارتعاش در خط 7 مترو تهران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نصب پدهای ضد ارتعاش در خط 7 مترو تهران

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از تکمیل نصب پدهای ضد ارتعاش در خط 7 تا پایان سال خبر داد و گفت: با انجام مطالعات ارتعاشی، 8 نقطه در خط 7 مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت از پدهای تولید داخل جهت کاهش ارتعاش در خط 7 مترو استفاده شد.

به گزارش روز شنبه شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، «علی امام» با اشاره به انجام مطالعات ارتعاشی توسط شرکت مشاور تعیین شده توسط شرکت مترو اظهار کرد: در این مطالعه 8 نقطه در خط 7 مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها ناچار به استفاده از پدهای تولید داخل برای کاهش ارتعاش در بافت متراکم خط 7 بودیم که پس از بررسی و آزمایش‌های بسیار از نمونه‌های مشابه خارجی استفاده کرده و نتایج خوبی نیز به دست آوردیم.

امام با اشاره به اینکه این عملیات در حال حاضر نیز با وجود بهره‌برداری از خط در ساعات محدودی ادامه دارد، عنوان کرد: در نهایت تا پایان سال جاری تمام پدهای در نظر گرفته شده برای خط 7 نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: همچنین با نصب تعدادی سنسور در سطح و در داخل تونل‌ها سعی شده از ارتعاشات و صداهای اضافی که ممکن است به دلیل مشکلات هندسی باشد، مطلع شویم که البته بخش عمده‌ای از این مشکلات هندسی در جریان رفع نقایص خط 7 مرتفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از تعطیلی خط 7 در سال 96 که با هدف رفع نواقص ایمنی و فنی انجام شد بسیاری از نقایص از جمله عیوب هندسی، عرضی و تراز و فاصله ریل‌ها در بیش از 8 هزار متر از مسیر اصلاح شد که انجام این اقدام ضمن برطرف کردن ریسک خروج قطار از ریل به کاهش ارتعاش و صداهای اضافه در این خط کمک شایان توجهی می‌کند.

خط 7 مترو تهران به‌طول 27 کیلومتر و 22 ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*