یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

نفحات

نفحات

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر کشور، دفاع مقدس را تابلوی تمام عیار انقلاب اسلامی عنوان کرد و نوشت: امروزه الگوی مدیریت و مقاومت و ایستادگی در دوران دفاع مقدس، یگانه راه پیروزی علیه دشمنان و تحقیر چندباره آنها توسط ملت هوشیار و صبور ایران اسلامی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهش «سبک‌شناسی نگاره‌های ورقه و گلشاه» با هدف بررسی و واکاوی نسخه مورد نظر بر اساس ساختار نگارهها در گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک کارشناس برجسته سیاسی با اشاره به خیزش مردم آمریکا بعد از خشونت پلیس علیه یک جوان سیاه‌پوست نوشت: با رعایت احتیاط باید بگوییم، آمریکا در وضعیتی بدون برگشت قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا

با توجه به اینکه سر لوحه فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی تهران کوتاه کردن فاصله هدف تا محصول اعلام شده است و با عنایت به شرایط خاص کشور، این نهاد فارغ از هر رنگ و بویی به اجرای وظایف و مأموریت‌های سازمانی خود مشغول است تا بتواند گره از مشکلی باز کند و موثر در بهبود شرایط فعلی باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عرفه از روز‌های خاص الهی است که خداوند در‌های رحمت و بخشایش را به روی بندگان خود باز می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بهتر است دعای امام صادق علیه السلام را نیز خوانده و آنگاه حوائج خود را بخواه و هنگام دعا برای خود، برادران دینی، پدر، مادر، و پدران و مادران آنها و سایر ارحام و ذوی الحقوق را مقدم کنی.

خبرگزاری ایرنا

تهران_ ایرنا_ آیت الله عبدالکریم حق‌شناس اهل سلوک و مراقبه نفس بودند. با این حال ایشان مانند بقیه مردم درس می‌خواندند و مباحثه می‌کردند و نماز جماعت به جا می‌آوردند. هرگاه شخصی از ایشان درخواست تفسیر یا بیان مساله‌ای شرعی را می‌کردند، ایشان احکام شرعی را برایش تعلیم می‌دادند و نسبت به حل مشکلات مردم کوشا بودند. عشق به مردم جزو خصوصیات بارز ایشان بود.

خبرگزاری ایسنا

نام «حضرت مولانا» از زبان ترک‌ها نمی‌افتد و هنوز هم به اندازه زمان حیاتش نه تنها در ترکیه و ایران، بلکه در دنیا معروف است، اما رفتار ما با مشاهیر و آثار باقی مانده از آن‌ها چگونه است؟، بی‌تفاوتی به مفاخر و آثار تاریخی باعث شده است تا گورستان منتسب به سوخته جانی به نام شمس معروف به گورستان گجیل و مقبره‌العرفا سرنوشت تلخی پیدا کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

چپ‌های ستادی در حالی تأکید دارند مجلس یازدهم ناکارآمد خواهد بود که توضیح نمی‌دهند مجلس دهم که اتوپیای آنها بود و بیشترین مشارکت انتخاباتی را داشت چرا دچار ناکارآمدی شد!؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

‌مقوله زمان در عصر پیشامدرن، مدرن و پسامدرن تفاوت تام دارد. زمان در عصر پیشامدرن دوری است زیرا با گردش سال، دوره‌های زمان تعیین می‌شد. اما در عصر مدرن زمان خطی شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

اصلاح‌طلبان با رویکردهایی مثل تحریم انتخابات مجلس یازدهم، زمزمه‌های تکرار این تحریم برای "انتخابات 1400" و تأکید بر رویکردهای آنارشیستی؛ خود را در آستانه طرد از حافظه مردم و نظام قرار داده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: حضرت امام خمینی (ره) در 15 اردیبهشت 1323 ش برابر با 11 جمادی الاول 1363 در سن چهل و دو سالگی، اولین بیانیه سیاسی خود را صادر کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رهبر معظم انقلاب در ابتدای سخنرانی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی با تاکید بر روحیه تحول خواهی بنیانگذار انقلاب اسلامی به نوشته‌ای حضرت امام در دوران جوانی به دفتر مرحوم وزیری یزدی نوشتند، اشاره کردند.

خبرگزاری تسنیم

رهبر معظم انقلاب در ابتدای سخنرانی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی با تاکید بر روحیه تحول خواهی بنیانگذار انقلاب اسلامی به نوشته‌ای حضرت امام در دوران جوانی به دفتر مرحوم وزیری یزدی نوشتند، اشاره کردند.

خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وصیتنامه حضرت امام خمینی (ره) شخصی نبوده بلکه تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را در بر گرفته و لذا تکیه بر این وصیتنامه در سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت کشور همواره راهگشا بوده و هست.

خبرگزاری دانشجو

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو: نماهنگ «دریا» روایتی از بخش های کتاب ارمیا درخصوص تشییع امام خمینی (ره) با دکلمه با صدای رضا امیرخانی، نگاه متفاوتی به رحلت جانگداز امام خمینی (ره) داشته است، این نماهنگ به آهنگسازی امید روشن بین در دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما تهیه و تولید شده است. ارمیا، نخستین کتاب رضا امیرخانی است که در سال 1372 منتشر شد. داستان ارمیا در سال‌های پایانی جنگ ایران...