یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

نفحات

نفحات

وب‌گاه خبر آنلاین

سعید حجاریان در یادداشتی در مشق نو نوشت: فساد را می‌توان به بیماری تشبیه کرد؛ نشانه‌های فساد مانند اولین علائم مرض است. اگر بیمار اهمال کند و نزد پزشک نرود و به گزاره «خود به خود خوب می‌شود» اکتفا کند، وضعیتی غیرقابل علاج پدید می‌آید مانند امواج سلطانیسم! از سلطان قیر و سکه و خودرو تا دیگر سلطان‌های در راه...

وب‌گاه عصر ایران

واقعیت آن است بحران‌های امروز ما، یک‌شبه به‌وجود نیامده‌اند و حاصل انباشت مشکلات هستند. مشکلاتی که ابتدا خرد بودند، اما به‌تدریج به معضل، بحران و نهایتا فاجعه ختم شدند و همه این‌ها ریشه در تسویف دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، مجموعه مسابقات کتاب‌خوانی «هشت بهشت»، برای دانشگاه‌های منطقه یک (تهران و البرز) برگزار می‌شود. در قالب این طرح هر ماه یک کتاب و یک مسابقه برگزارمی‌شود و هر مسابقه 24 برگزیده خواهد داشت که پس از برگزاری هشت مسابقه طی یک سال، جایزه ویژه «هشت بهشت»، به هشت برگزیده که طی این مدت بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، تعلق می‌گیرد. این...

وب‌گاه مشرق نیوز

حواستان باشد رضا امیرخانی، جزو معدود نویسندهایی است که مخاطب واقعی کتاب‌هایش، یعنی کسی که پول می‌دهد و می‌خرد، هم بخش‌هایی از گاورمنت هستند، و هم مردم.

خبرگزاری ایسنا

«در حقیقت این فریضه روزه داری است که فطرتا انسان را از خود پسندی رهایی می‌بخشد و صیروریت را در زمان و در قالب نشاط اجتماعی خاص به جامعه تزریق می‌کند و از آنجا که ساختار روزه به شدت خدامحوری را در متن خود جای می‌دهد، لذا انسان از خودپرستی رهایی یافته و صفت رحمانیت خداوند در قالب کاهش آمار جرم و بزهکاری در جامعه متجلی می شود.»

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران از برگزاری نخستین دوره مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویان در قالب طرح 8 بهشت برای دانشگاه های تهران و البرز خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران از برگزاری نخستین دوره مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویان در قالب طرح «هشت بهشت» برای دانشگاه‌های تهران و البرز خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان دانشجویان برگزار می‌شود.

وب‌گاه تابناک

شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) در محراب مسجد کوفه، بنابر روایاتی احتمالا شب قدر است. بنابر آنچه از اخبار و احادیث معصومین علیهم السلام استفاده می شود اعتبار و اهمیت و شاخصه ماه مبارک رمضان در وجود شب قدر است و این شب است که ماه رمضان را از سایر ماه ها متمایز و جدا گردانیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «شب قدر» در فرهنگ اسلامی مهمترین شب سال و برتر از هزار شب عنوان می‌شود و همچنین قرار گرفتن این شب‌ها در روزهای میانی ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با ایام ضربت خوردن امیرالمومنین علی‌(ع) باعث شده، ایرانیان و مسلمانان جهان به احیای این شب و راز و نیاز بپردازند.

خبرگزاری تسنیم

این سحر را به این امید از خواب برخاستم که در نسیم دل‌انگیر ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام قلب مرده‌ام حیات یابد که من بسیار به این نسیم و نوازش‌های دل‌انگیزش محتاج‌ام.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانا

دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه که مربوط به ماه مبارک رمضان است درباره ضرورت فعالیت‌های خالصانه اجتماعی و خانوادگی در این ماه اشاره و تأکید می‌کند که با توجه به شرایط کشور با فراگیر شدن ویروس کرونا شاید نزدیک‌ترین تعبیر برای آن باشد.

خبرگزاری میزان

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین مسائل و مباحثی که در دعای شریف سحر با آن مواجه می‌شویم درس خداشناسی و تقویت معارف توحیدی است، کما اینکه 23 فراز کوتاه، ولی پر محتوای دعای سحر با عبارت «اللهم انی أسألک» شروع می‌شود.

خبرگزاری دانا

لحن و بیانی که شهاب اسفندیاری نویسنده کتاب «دولت‌ها چه‌گونه به سینما کمک می‌کنند» در تقدیم‌نامه کتاب به رضا امیرخانی استفاده کرده است، منجر به واکنش صریح وی شد.

خبرگزاری تسنیم

لحن و بیانی که شهاب اسفندیاری نویسنده کتاب «دولت‌ها چه‌گونه به سینما کمک می‌کنند» در تقدیم‌نامه کتاب به رضا امیرخانی استفاده کرده است، منجر به واکنش صریح وی شد.