یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

نفحات

نفحات

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: امروز 15 خرداد ماه پنجاه و هشتمین سالگرد قیام خونین مردم قم، تهران و ورامین به رهبری سیدروح الله موسوی خمینی در سال 1342 است.

خبرگزاری ایسنا

امروز 15 خرداد ماه پنجاه و هشتمین سالگرد قیام خونین مردم قم، تهران و ورامین به رهبری سیدروح الله موسوی خمینی در سال 1342 است.

خبرگزاری مهر

کتاب «بدایالحکم» با مقدمه و تعلیقات حجت الاسلام علی امینی‌نژاد در دو بخش مقدمه (تمهیدات؛ درباره فلسفه اسلامی) و تعلیقات فارسی بر بدایالحکمه منتشر شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

نامزدهای اصولگرای انتخابات 1400 بایستی به گزینه "وحدت" و جلوگیری از تفرق آرا توجه بیشتری داشته باشند و حتی با وجود ثبت نام اما از مدل رفتاری قالیباف پیروی کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم اکبری دیزگاه در کارنامه ادبی خود رمان‌هایی، چون شاه‌کشی، برکت، سوره آفلین و چند مجموعه شعر و داستان کوتاه دارد. تازه‌ترین اثر او «سیاگالش» نام دارد که از سوی نشر صاد چاپ و روانه بازار کتاب شده است. به بهانه انتشار این کتاب با او به گفتگو نشستیم که ماحصل این مصاحبه در ادامه از نظر مخاطبان می‌گذرد. ایده اصلی «سیاگالش» از کجا به ذهنتان رسید؟ نویسنده...

خبرگزاری مهر

صفار هرندی گفت: مساله پیشرفت در جامعه ما دست‌کاری و از حالت طبیعی و نرمال خارج شده است، آن هم ذیل یک فضای تبلیغی، رسانه‌ای، گفتاری خاصی مداما دارد گفته میشود که بدبختی، داری عقب می‌مانی

خبرگزاری ایسنا

یکی از سیاسی ترین فقهای شیعه در یک صد سال اخیر بعد از پیروزی در مبارزه بزرگ (جهاد اکبر) با همراهی و همدلی مردمش قیام تاریخی (جهاد اصغر) را در پیش گرفت و موفق شد به 2500 سال نظام پادشاهی در کشورش پایان دهد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ادعیه روزانه این ماه شریف بسیار جای دقت و تفکر دارد. این دعا‌های روزانه که در محافل مذهبی خوانده میشود توسط ابن‌عباس از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است و علمای بزرگ اسلام آن‌ها را در کتاب خود ثبت و ضبط کردهاند و ما این ادعیه را از کتاب «اقبال الأعمال» سیدبن طاووس عالم بزرگ شیعه نقل می‌کنیم. این کتاب مانند...

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - دبیر نخستین جشنواره ملی عکس «شکوه جمعه» گفت: دبیرخانه این جشنواره به مناسبت ایام ربیع الاول؛ برگزیدگان جشنواره مذکور را معرفی کرد.

خبرگزاری ایسنا

همه کارشناسان اهل فن به این موضوع معترفند که افزایش مهارت‌های فردی، سواد اجتماعی، تقویت دانش عمومی و بهبود سبک زندگی از فواید کتابخوانی است. در همین‌باره بسیاری معتقدند نقش کتاب در ارتقای فرهنگ جامعه بی‌بدیل است و خانواده‌ها و مراکز آموزشی از قبیل مدرسه و دانشگاه‌ها می‌توانند مشوق خوبی برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باشند.

خبرگزاری مهر

کتاب «نفحات نفت» نوشته رضا امیرخانی محور پنجمین مسابقه کتابخوانی «هشت‌بهشت» شد.

خبرگزاری ایسنا

پنجمین مسابقه از مجموعه مسابقات کتاب‌خوانی «هشت بهشت» با محور کتاب «نفحات نفت» نوشته رضا امیرخانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مراسم بزرگداشت حافظ شیرازی شاعر نامدار ایرانی روز چهارشنبه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و با حضور جمعی از فرهیختگان فرهنگ و ادب از کشورهای مختلف در شهر بعلبک برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وقتی آدمی به توصیف یا ستایش فرد، موضوع یا حقیقتی بسیار بزرگ می‌پردازد در واقع بیش از آنکه بر بزرگی آن توصیف‌شده و ستایش‌شده بیفزاید بر شأن و ارج خویش افزوده است؛ دوستان و دوستداران حافظ نیز با ستایش حضرت لسان الغیب، نه او را، که خود را بزرگ می‌دارند.

خبرگزاری ایسنا

وزیر کشور در پیام خود تأکید کرد: دفاع مقدس صرفا صحنه نبرد و رزم مسلحانه علیه دشمنان میهن اسلامی و حریم آزادگی و شجاعت نبود، بلکه عرصه بروز تمام جلوه های تبلور ثمرات ایمان و اتکال به خداوند متعال در سخت ترین لحظات بود.

خبرگزاری مهر

وزیر کشور، دفاع مقدس را تابلوی تمام عیار انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروزه الگوی دفاع مقدس، یگانه راه پیروزی علیه دشمنان و تحقیر چندباره آنها توسط ملت هوشیار و صبور ایران اسلامی است.