یک‌شنبه 22 مهر 1403

نماز عید فطر در 500 مسجد یزد اقامه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز عید فطر در 500 مسجد یزد اقامه می‌شود

یزد - ایرنا - معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، نماز عید سعید فطر در 500 باب مسجد با رعایت کامل مقررات بهداشتی و با حضور مردم مومن و روزه دارر شهرها و روستاهای این استان در هفته آینده برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی کارگر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا از شرکت کنندگان در نماز عیدفطر خواست، با توجه به توصیه کارشناسان برای پیشگیری از بیماری کرونا موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع کرونا مردم برای حضور در نماز علاوه بر ماسک و دسکش باید زیرانداز و مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

این مسوول فرهنگی استان در ادامه اظهار کرد: جمع‌آوری زکات فطریه توسط نهادهای حمایتی نیز در چارچوب مقررات و بر اساس شرایط لازم صورت می‌گیرد.

کارگر اظهار کرد: تمام برنامه‌های فرهنگی جانبی در جوار مکان‌های برگزاری نمازعید باید بر اساس رعایت دقیق بهداشتی انجام شود.

تاریخ دقیق عید فطر با رویت هلال ماه شوال مشخص می شود، اول ماه شوال، پایان ماه رمضان است و این روز از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است و معمولا با تعطیلی رسمی همراه است و پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

از سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، عید فطر در ایران 2روز تعطیل رسمی است و بر اساس تقویم عید فطر امسال روز یکشنبه چهارم خرداد ماه جاری است.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت،2 هزار مسجد فعال دارد.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز پنجنشبه با اعلام بهبودی 100 هزار و 564 نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون 129 هزار و 341 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 66 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و 249 تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر اول خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی 2 هزار و 392 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شدند که از بین مبتلایان جدید، 351 مورد بستری (15 درصد) و 2 هزار و 41 مورد (85 درصد) سرپایی و رهگیری تماس نزدیک هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها 2 هزار و 655 بیمار تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند که تاکنون 746 هزار و 45 آزمایش تشخیص کووید - 19 در آزمایشگاه ها انجام شده است.

جهانپور با بیان اینکه بیماریابی فعال در کشور گسترش یافته و حدود 85 درصد موارد جدید از بین بیماران خفیف است گفت: از مردم می خواهیم همچنان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و پرهیز از هرگونه تردد و مسافرت غیرضروری را رعایت کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*