پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نماینده مجلس: 54 روستای مهاباد تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: 54 روستای مهاباد تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرد

مهاباد - ایرنا - نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طراحی برای سایت اینترنتی جهت تامین پوشش 54 روستا از توابع این شهرستان در دستور کار اپراتورها قرار گرفته است.

جلال محمودزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو پیگیری‌های صورت گرفته با وزیر ارتباطات، مراحل طراحی و ایجاد 43 سایت برای تامین پوشش تعدادی از روستای توابع در دستور کار اپراتور قرار گرفته است که به تدریج در حال اجراست.

وی اضافه کرد: تاکنون با راه‌اندازی و بهره‌برداری از 10 سایت جدید، 14 روستا با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 675 نفر از امکان اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناطق محروم و روستایی، افزود: نبود خط تلفن ثابت عمده مشکلات مربوط به مخابرات بخش‌های محروم و روستایی این شهرستان است.

محمودزاده بیان کرد: تامین زیرساخت‌های خدمات مالی، کشاورزی، آموزش و سلامت جزو تکالیف وزارت ارتباطات در قالب برنامه ششم توسعه کشور است که در این راستا تامین زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت برای هوشمندسازی در اولویت کاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی قرار دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و افزایش حجم خدمات اینترنتی از جمله دورکاری ادارات و آموزش از راه دور، درآمدهای اینترنتی نیز افزایش یافته و در همین راستا وزارت ارتباطات تلاش خود را برای ارتقای خدمات کنونی و رضایت مشترکان به‌کار گرفته است.

70 هزار نفر در قالب 198 روستا در 2 بخش خلیفان و مرکزی مهاباد ساکن هستند.

2 هزار و 196 روستای بالای 20 خانوار در آذربایجان‌غربی وجود دارد که پوشش ارتباطی 2 هزار و 137 روستای این استان تاکنون فراهم شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*