شنبه 14 مهر 1403

نمایندگان مجلس در بحث "اسقاط خودرو" به نفع محیط زیست عمل کردند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نمایندگان مجلس در بحث "اسقاط خودرو" به نفع محیط زیست عمل کردند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نمایندگان مجلس در بحث "اسقاط خودرو" به نفع محیط زیست عمل کردند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر علی سلاجقه امروز در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اظهار کرد: انتظار داریم که صنایع کشور رویه علمی و اقتصادی را در راستای حفظ محیط زیست در نظر بگیرند و خوشبختانه این نمایشگاه نشان داد که گام بلندی در صنایع کشور برای حفظ محیط زیست برداشته شده است.

وی افزود: صنایع کشور در راستای کاهش آلایندگی حرکت کرده‌اند و کارهای خوبی در راستای بازچرخانی پساب‌ها انجام شده تا از آب به نحو مطلوبی استفاده شود و فشار بر روی آب‌های سطحی و زیرزمینی کم شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های داخلی حضور داشتند و برای حضوری شرکت‌های خارجی نیز فراخوانی ارسال شده تا یک رویداد بین‌المللی هم در اردیبهشت ماه برگزار شود.

تعهدات فعلی جهان تنها 7 درصد از ورود پلاستیک به محیط زیست را کاهش می‌دهد خودروها و موتورسیکلت‌های فعلی سازمان محیط زیست پاسخگوی نیاز محیط‌بانان نیست

سلاجقه در پاسخ به سؤال تسنیم درخصوص پیشنهاد دولت برای اسقاط خودروهای فرسوده توضیح داد: براساس قانون هوای پاک بحث اسقاط خودرو باید انجام شود و در همین راستا مجلس بحث ساماندهی خودرو را مطرح کرد. زمانی که قانون ابلاغ شد وزارت صمت یک اصلاحیه به این قانون اضافه کرد که این اصلاحیه در کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در صحن مجلس برگشت داده شد تا این لایحه در دولت اصلاح شود.

وی افزود: ما از این فرایند خرسند هستیم و نمایندگان مجلس به نفع محیط زیست کشور کار کردند. لذا از آنها تشکر می‌کنیم. امیدواریم این قانون همان روند خود را که به ازای هر یک تولید 4 خودرو اسقاط شود، طی کند.

معاون رئیس جمهور درباره واگذاری 5هزار معدن تو سط وزارت صمت گفت: در آخرین مکاتبه با وزیر صمت در خصوص واگذاری 5000 معدن اعلام کردیم که معادنی که در مناطق حفاظت شده هستند را کاملا طبق قانون برخورد می‌کنیم و معادنی را نیر که خارج از مناطق حفاظن شده هستند و آلایندگی تولید می کنند را نیز پیگیری می کنیم.

سلاجقه ادامه داد: از وزارت صمت خواستیم که مشخصات 5 هزار معدن را به ما بدهد. با معادنی که در مناطق حفاظت شده هستند، طبق قانون برخورد می کنیم و پیگیر معادنی که خارج از مناطق حفاظت شده هستند و تولید آلایندگی دارند نیز هستیم.