دوشنبه 23 مهر 1403

نمایندگان یزد در مجلس دهم: مصالح کل استان در اولویت نمایندگان قرار داشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نمایندگان یزد در مجلس دهم: مصالح کل استان در اولویت نمایندگان قرار داشت

یزد - ایرنا - نمایندگان چهار حوزه انتخابیه استان یزد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصالح استان را مهمترین اولویت خود در دوره چهار ساله نمایندگی عنوان کردند.

نماینده تفت و میبد و رییس مجمع نمایندگان استان یزد در آخرین سال فعالیت مجلس دهم، روز پنجشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان در سال جاری که با آیین تجلیل از نمایندگان برگزارشد، اظهار داشت: در دوره چهار ساله حضور در مجلس دهم رویکرد نمایندگان نگاه استانی به موضوعات مختلف بود و با توجه به سوابق موجود، در این دوره بیشترین هماهنگی میان نمایندگان مجلس برای رسیدگی به مصالح استان حاکم بوده است.

کمال دهقانی فیروزآبادی با قدردانی از مدیران و تمامی نهادهایی که در دوره فعالیت نمایندگان استان در مجلس دهم با آنان تعامل سازنده داشتند، ادامه داد: در این دوره اقداماتی مانند افزایش تعداد نمایندگان استان پیگیری و به حصول نتیجه نزدیک شد اما تحقق آن به مجلس یازدهم موکول شده است،

وی تحقق اختصاص یک درصد عوارض معادن به استان‌ها را از تصمیمات موثر در مجلس دهم عنوان کرد که برای استان یزد به عنوان یک استانی معدنی، مزیت قابل ملاحظه‌ای ایجاد کرده و از رسانه‌ها که زمینه آگاهی از مشکلات مردم و خدمات رسانی بهتر به شهروندان را فراهم ساختند، تقدیر کرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست کلان نگری و تخصص‌گرایی را مهمترین رویکرد نمایندگان استان در مجلس عنوان کرد و گفت: توجه به مباحث زیست محیطی، استقرار صنایع پاک و صرفه جویی در مصرف آب از دیگر مواردی بوده که در چند سال اخیر در دستور کار نمایندگان و مسئولان استان قرار گرفت.

محمدرضا تابش ادامه داد: در دوره 20 ساله نمایندگی مردم شریف اردکان در مجلس در حفظ شان نمایندگی مردم دقت کردم و هرگز با وزیری بر سر مسائل موکلان وارد معامله نشدم و یک ثانیه تاخیر و غیبت نیز در مجلس نداشتم.

وی ادامه داد: اگرچه از طرفداران محدودیت سه دوره نمایندگی بودم، اما از لطف شورای نگهبان با رد صلاحیتم، بار این امانت از دوشم برداشته شد که در این زمینه قضاوت را به خدای بزرگ واگذار می‌کنم و به اصلاح طلب بودن خود افتخار کرده و جریان اصلاحات را در امتداد انقلاب می دانم.

تابش ایجاد 200 هزار فرصت شغلی از طریق ایجاد صنایع در استان یزد را از اقدامات مهم نمایندگان و مسئولان این استان عنوان کرد و افزود: استان به آب زنده است که برای تامین آب استان در مجلس دهم اقدامات چشمگیری صورت گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس دهم و منتخب مردم این حوزه انتخابیه در مجلس یازدهم نیز مهترین وظیفه نمایندگان را قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون عنوان کرد و گفت: اگر نمایندگان این وظیفه را به درستی انجام دهند، بسیاری از مشکلات مقابل روی مردم و مسئولان رفع می‌شود.

محمدرضا صباغیان با تاکید بر اولویت‌بندی نیازهای شهرستان‌های مختلف استان افزود: یکی از انتظارات نمایندگان از مسئولان این است که تنگناهای قانونی را برای تصمیم سازی در مجلس متذکر شوند و اگر هر مدیری یک مورد محدودیت قانونی در حوزه فعالیت خود را به نمایندگان اعلام کند، می‌تواند منشاء اثرات مفیدی درقانونگذاری باشد.

وی آموزش مردم در زمینه پیگیری برای رفع مشکلات را ضروری دانست و گفت: شهروندان در درجه اول برای رفع مشکلات باید از طریق دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند و پس از آن به مسئولان ارشد استان یا نمایندگان مراجعه کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس دهم نیز باقدردانی از کادر درمانی استان گفت: با توجه به متوسط بالای سن جمعیت و فراوانی دیابت در استان، شیوع بیماری‌هایی مانند کرونا می‌تواند مخاطرات بیشتری را برای مناطقی با وضعیت یزد به همراه داشته باشد که با مدیریت مناسب بخش بهداشت و درمان، کنترل مطلوبی در این بخش صورت گرفت.

ابوالفضل موسوی با تشریح اقداماتی که در زمینه تامین آب برای استان صورت گرفته، افزود: طرح انتقال آب خلیج فارس به احتمال زیاد تا اوایل سال 1400 به بهره برداری می رسد و تخصیص آب از خط انتقالی دریای عمان برای استان یزد نیز دستاورد بزرگی بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تهیه سند آمایش استان حرکت در مسیر این سند، روند توسعه متوازن را شتاب می‌بخشد.

در این نشست از تلاش‌های نمایندگان چهار حوزه انتخابیه استان در مجلس دهم قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*