یک‌شنبه 8 مهر 1403

نورون

نورون

وب‌گاه مشرق نیوز

باوجود تحقیقات متعدد قدیم و جدید در مورد ضررهای جدی «اسپارتام» برای سلامتی انسان، چرا این ماده توانست اینقدر به مواد غذایی ما وارد شود تا اکنون در بیش از 6هزار ماده غذایی مورد استفاده قرار گیرد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین

برقراری رابطه جنسی به ویژه در یک رابطه ی پر از عشق می تواند فواید غافلگیرکننده ای باشد که گستره ای از مزایای جسمی و روانی را دربرمی گیرد.

خبرگزاری مهر

نویسنده آمریکایی که به‌خاطر خلق آثاری چون «روز استقلال» شناخته می‌شود و دو جایزه پولیترز در کارنامه دارد، هشتمین رمانش را منتشر کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هیچ‌کس به‌طور قطع نمی‌داند، اما احتمالاً اولین چرت‌زدن بیش از نیم‌میلیارد سال پیش رخ داد، و به طور قطع توسط یک موجود بسیار ساده انجام شد.

وب‌گاه فرارو

لو گهریگ بازیکن مشهور بیسبال طی دهه‌های 1920 و 1930 بود. وی به دلیل ابتلا به ALS مجبور شد به کار خود پایان دهد و تنها چند سال پس از تشخیص این بیماری درگذشت.

وب‌گاه عصر ایران

در بیمارانی که مبتلا به ALS هستند، عضلات شروع به آتروفی یا تحلیل رفتن می کنند و در نتیجه با گذشت زمان ضعیف و ضعیف تر می شوند. در مراحل بعدی نیز راه رفتن...

وب‌گاه عصر ایران

کارشناسان برجسته هوش مصنوعی زنگ خطر را در مورد سرعت و بزرگی پیشرفت‌های اخیر در این زمینه به صدا درآورده و هشدار دادند این پیشرفت‌ها چیزی کمتر از تهدید بشریت نیست.

وب‌گاه عرشه آنلاین

چرا هوش مصنوعی چنین ترسی را به وجود آورده است و ما در این زمینه چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ چرا جفری هینتون «پدرخوانده هوش مصنوعی» نگران است؟ چهار خطری که این فناوری او را نگران کرده است، کدام است؟

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عرشه آنلاین

یافته‌های جدید دانشمندان درباره نشانه‌های عجیب افراد باهوش خبرساز شده است.

وب‌گاه عصر ایران

«بیگ‌نورون» یک ابتکار بین‌المللی از دانشمندان علوم رایانه و علوم عصبی موسسات مختلف دنیا است که هدف آن ایجاد یک چهارچوب استاندارد برای بازسازی خودکار نورون های مغز است.

خبرگزاری تسنیم

شرکت نورالینک (Neuralink) که به دست ایلان ماسک تاسیس شده، می‌خواهد با استفاده از توسعه تراشه مغزی محدودیت‌های ارتباطی بین انسان و کامپیوتر را بردارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه «کوئینزلند» با استفاده از فناوری جدیدی کشف کرده‌اند که کمبود ویتامین D، بر رشد سلول‌های عصبی در سیستم دوپامین مغز تأثیر می‌گذارد. این موضوع می‌تواند منجر به اختلال عملکرد دوپامین در بزرگسالان مبتلا به اسکیروفرنی شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

سیناپرس نوشت: یافته های یک مطالعه اخیر توسط محققان موسسه علوم اعصاب هلند نشان داد: تعداد کمتری از سلول های میکروگلیال در افراد مبتلا به افسردگی، فعال هستند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی 350 میلیون نفر در دنیا از اختلال افسردگی رنج می برند. اولین قدم برای درمان افسردگی و پیشگیری از پیشرفت بیماری، شناخت علائم آن است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سیناپرس نوشت: بسیاری از مردم جهان با مشکل اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم کرده و از رژیم های غذایی مختلف گرفته تا داروهای چاقی و مکمل ها را مورد استفاده قرار می دهند. در حالی که بسیاری از مردم می دانند که پرخوری نکردن برای جلوگیری از افزایش وزن مفید است، اما مطالعات جدید نشان می دهد: کم خوری و عدم افراط در غذا خوردن کلید جوان ماندن سلول ها محسوب می شود.