جمعه 8 تیر 1403

نورون

نورون

وب‌گاه عرشه آنلاین

مصرف بعضی مواد غذایی در صبحانه می‌تواند باعث خطرات جدی برای بدن و مغز شود. مصرف بعضی مواد غذایی در صبحانه می‌تواند باعث خطرات جدی برای بدن و مغز شود. به گزارش عرشه آنلاین؛ محققان ادعا کردند که مصرف بیش از حد یا کم ویتامین Bیک می‌تواند باعث زوال شناختی شود و بر اساس نتایج تحقیقات جدید، مصرف غلات می‌ت واند خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد افزایش دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

افرادی که از نظر فیزیکی مشاغل سخت و پر جنب و جوشی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

ویتامین ب 6 به هضم و جذب پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه کمک فراوانی می‌شود و همچنین ویتامین ب 6 نقشی مهم در فعالیت سیستم ایمنی بدن دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فلفل دلمه‌ای به عقیده بسیاری از محققان بی خطر بوده و سرطان زا نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مغز آلبرت اینشتین پس از مرگ این دانشمند برجسته در سال 1955 از بدن وی خارج شد و توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفت.

وب‌گاه فرارو

ریه‌ها سرشار از ماکروفاژ‌ها هستند سلول‌های خاصی که با واکنش به حملات و ایجاد پاسخ‌های التهابی نقش کلیدی در سیستم ایمنی ما بازی می‌کنند. این سلول‌ها در نهایت قطران تنباکو را می‌خورند و در نهایت مملو از این ماده می‌میرند که تجمع می‌یابد و به ریه‌های فرد سیگاری ظاهر سیاه و سفید می‌دهد. دود تنباکو نیز فعالیت ماکروفاژ‌ها را مختل می‌کند. به طور خاص توانایی آن‌ها در دفاع از بدن در برابر عوامل...

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عرشه آنلاین

نظرات مختلفی در رابطه با این موضوع که کودک از چه سنی باید جای خواب جداگانه از مادرش داشته باشد وجود دارد. به گزارش عرشه آنلاین، دیلی میل نوشت: نظرات مختلفی در رابطه با این موضوع که کودک از چه سنی باید جای خواب جداگانه از مادرش داشته باشد وجود دارد. نظرات مختلفی در رابطه با این موضوع که کودک از چه سنی باید جای خواب جداگانه از مادرش داشته باشد وجود دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ویروس کووید -19 بعد از گذشت چهار سال از ظهور جهانی و همه گیر آن هنوز خطرناک، مسری و دارای عوارض جدی است، حتی اگر این ویروس در اثر جهش های فراوان در این چند سال تا حد زیادی تضعیف شده باشد. عرشه آنلاین: ویروس کووید -19 بعد از گذشت چهار سال از ظهور جهانی و همه گیر آن هنوز خطرناک، مسری و دارای عوارض جدی است، حتی اگر این ویروس در اثر جهش های فراوان در این چند سال تا حد زیادی تضعیف شده باشد. به...

وب‌گاه فرارو

اکثریت جهان به خدا ایمان دارند. شواهد وجود او ما را احاطه کرده است از حس بینایی که ما بدیهی می‌دانیم تا قوانین دنیای شگفت انگیزمان. ما با یکدیگر و جهان وحدتی داریم که صرفا از یک خالق قادر مطلق می‌تواند حاصل شود. باطن نگری و مشاهده خلقت پرفیض خداوند تنها چیزی است که برای یافتن او لازم است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: یک فلوشیپ صرع و نوار مغزی گفت: تشنج و صرع با یکدیگر فرق دارند و لزوما هر فردی که تشنج می کند صرع ندارد.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آیا شما همه چیز را چند روز قبل از امتحان مطالعه می‌کنید اما در روز امتحان آن را به خاطر نمی‌آورید؟ آیا این درست است که می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید؟ اگر بله، چگونه می‌توان تقویت حافظه کرد؟

وب‌گاه گسترش

در سال‌های اخیر از مدل‌های «یادگیری عمیق» در حوزه‌های بسیاری نظیر «ترجمه ماشین»، تشخیص بیماری با استفاده از اشعه ایکس، تشخیص تصاویر برای ماشین‌های خودران، پیش‌بینی بازار سهام و سایر حوزه‌های دیگر استفاده شده است. معماری مدل‌های یادگیری عمیق از ساختاری با عنوان «شبکه عصبی» تشکیل شده است که با نام «شبکه عصبی مصنوعی» نیز شناخته می‌شوند. هوش مصنوعی شامل مجموعه‌ای از روش‌ها است که کامپیوتر...

وب‌گاه مشرق نیوز

دستگاه گوارش با مغز ارتباط خاصی دارد و مصرف طولانی مدت داروهای آنتی بیوتیک می تواند اثرات مخربی روی عملکرد مغز و حافظه داشته باشد.