یک‌شنبه 8 مهر 1403

نورون

نورون

وب‌گاه فرارو

اکثریت جهان به خدا ایمان دارند. شواهد وجود او ما را احاطه کرده است از حس بینایی که ما بدیهی می‌دانیم تا قوانین دنیای شگفت انگیزمان. ما با یکدیگر و جهان وحدتی داریم که صرفا از یک خالق قادر مطلق می‌تواند حاصل شود. باطن نگری و مشاهده خلقت پرفیض خداوند تنها چیزی است که برای یافتن او لازم است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: یک فلوشیپ صرع و نوار مغزی گفت: تشنج و صرع با یکدیگر فرق دارند و لزوما هر فردی که تشنج می کند صرع ندارد.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آیا شما همه چیز را چند روز قبل از امتحان مطالعه می‌کنید اما در روز امتحان آن را به خاطر نمی‌آورید؟ آیا این درست است که می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید؟ اگر بله، چگونه می‌توان تقویت حافظه کرد؟

وب‌گاه گسترش

در سال‌های اخیر از مدل‌های «یادگیری عمیق» در حوزه‌های بسیاری نظیر «ترجمه ماشین»، تشخیص بیماری با استفاده از اشعه ایکس، تشخیص تصاویر برای ماشین‌های خودران، پیش‌بینی بازار سهام و سایر حوزه‌های دیگر استفاده شده است. معماری مدل‌های یادگیری عمیق از ساختاری با عنوان «شبکه عصبی» تشکیل شده است که با نام «شبکه عصبی مصنوعی» نیز شناخته می‌شوند. هوش مصنوعی شامل مجموعه‌ای از روش‌ها است که کامپیوتر...

وب‌گاه مشرق نیوز

دستگاه گوارش با مغز ارتباط خاصی دارد و مصرف طولانی مدت داروهای آنتی بیوتیک می تواند اثرات مخربی روی عملکرد مغز و حافظه داشته باشد.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه فرارو

مطالعات اولیه نشان می‌دهد که مصرف زیاد و مداوم کافئین ممکن است ظرفیت مغز را برای انعطاف پذیری تقویت سیناپسی، طولانی مدت کاهش دهد.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه خبر آنلاین

سیناپرس نوشت: بیماری آلزایمر یک بیماری مغزی جدی است که منجر به زوال عقل و مرگ شده و همچنین باعث رنج هم برای بیماران و هم برای خانواده های آنها می شود. تخمین زده می شود که بیش از 40 میلیون نفر در سراسر جهان با این بیماری یا یک شکل مرتبط با زوال عقل زندگی می‌کنند. هزینه جهانی تخمین زده شده این بیماری یک درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو سازمان نظام روان‌شناسی گفت: اخبار نامعتبر به دلیل هیجان‌های منفی که ایجاد می‌کند می‌تواند توجه افراد بیشتری را جلب کرده و آسیب‌های بسیاری را برای فرد، دیگران و جامعه به دنبال داشته باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دارچین حاوی میزان قابل توجهی از ترکیبات با قدرت آنتی اکسیدانی است و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود مقابله می‌کند. دارچین Cinnamomum verum و یا Cinnamomum zeylanicum درختچه‌ای است از راسته لورالس (Laurales) تیره برگ بوها (Lauraceae) از جنس دارچین‌ها.(Cinnamomum) دارچین درختی است کوچک، همیشه سبز، به ارتفاع 5 تا 7 متر که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

10 حالت و ویژگی بدنی می‌توانند نشانی از هوش بالا باشند که در ادامه با جزئیات بیشتر آنها آشنا خواهید شد.

خبرگزاری فارس