یک‌شنبه 8 مهر 1403

نورون

نورون

وب‌گاه عصر ایران

پرهیز از غذاهای پرچرب و پرنمک و دارای افزودنی از یک طرف و مصرف غذاهای دریایی، سبزیجات تازه و میوه ها برای سلامت مغز لازم است و همزمان مغز علاوه بر خوراک تغذیه ای، نیازمند خوراک حسی، شناختی، و هیجانی است که مطالعه راه مناسب دیگری برای تامین نیاز شناختی مغز است و از طرفی داشتن روابط خانوادگی، عاطفی، و اجتماعی مناسب برای داشتن مغز سالم ضروری است و فرآیند پیر شدن مغز را عقب می اندازد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

همزمان پرهیز از سیگار، مواد مخدر، و نوشیدنی های الکلی مساله مهمی است که تحقیقات مختلف روی مضرات آن برای سیستم عصبی متفق القولند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت نیوز نوشت: به شکل کلی، مغز انسان از شروع دهه ی سوم زندگی روزانه تعداد قابل توجهی از سلول های عصبی (نورون) خود را که بلااستفاده مانده است از دست می دهد.

وب‌گاه 55 آنلاین

انگل ها عاشق زباله هستند و غذا و یا هر چیز دیگری را از بین می برند و ممکن است که یک مهمان ناخوانده باشند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

انگل ها عاشق زباله هستند و غذا و یا هر چیز دیگری را از بین می برند و ممکن است که یک مهمان ناخوانده باشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کرم های جوان از دندان هایشان برای سوراخ کردن دیواره روده استفاده می کنند و از خون شما تغذیه می کنند.

وب‌گاه عصر ایران

این حقیقت که ما نمی‌دانیم چرا حساب صحیح است، شکافی بنیادی در دانش به شمار می‌رود. حساب مبنای ریاضیات عالی است که بخش جدایی‌ناپذیری از علم به شمار می‌رود.

وب‌گاه خبر آنلاین

زومیت نوشت: همه می‌دانند که 2 به علاوه‌ی 2 می‌شود 4؛ اما در کمال تعجب، دلیلش را نمی‌دانند. شاید تمام این محاسبات ریشه در درک ما از دنیای اطرافمان دارند.

وب‌گاه 55 آنلاین

امروزه کمتر کسی روی زمین از آبله، تب دنگی و طاعون سیاه می‌میرد. در عوض، بیماری‌های لوکس امروزی ناشی از مدل زندگی باعث می‌شوند بدن ما آرام‌آرام و در طول 50 تا 70 سال به آرامی از کار بیفتد؛ بیماری‌هایی مانند ناراحتی قلبی، سکته مغزی، سرطان، دیابت و... به بیان دیگر مشکلاتی که می‌توانند ناشی از فشارهای عصبی باشند یا به خاطر آن تشدید شوند.

وب‌گاه عصر ایران

مطالعات گذشته نشان داده است که پیری، الگوی بیان ژن پایدار در مغز را مختل می‌کند و ژن‌هایی را که التهاب و پاسخ ایمنی را تنظیم می‌کنند و همچنین ژن‌های مسئول سنتز پروتئین و کلاژن را خاموش می‌کند. التهاب و پاسخ ایمنی بر یکپارچگی غلاف میلین، لایه عایق اطراف اعصاب مسئول انتقال سیگنال‌ها در سراسر مغز تأثیر می‌گذارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در حالی که رابطه علت و معلولی بین غذا و خلق و خو نسبتا ساده به نظر می‌رسد اما یک ارتباط پیچیده بین مغز و روده وجود دارد.

وب‌گاه عصر ایران

در قرن هفدهم، اهل فن موجوداتی را می‌ساختند که نامشان «آوتومتا» یعنی موجود خودکار بود. مثلا یک اردک ساخته بودند که بال‌هایش را تکان می‌داد و کواک‌کواک می‌کرد. در ساعت‌های آن دوره هم خروس‌هایی کار گذاشته بودند که سر ساعت بیرون می‌آمد و قوقولی قوقو می‌کرد. یک عده از آدم‌ها وقتی با این پدیده‌ها مواجه می‌شدند، فکر می‌کردند این موجودات روح دارند و واقعا زنده‌اند... همین الان در کنیا افرادی...

وب‌گاه عصر ایران

برخی حقیقت ها به قدری حیرت انگیزند که در ابتدا سخت می شود آن ها را باور کرد، با اینکه به لحاظ علمی ثابت شده اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

زومیت نوشت: مطالعه ناحیه‌ای از مغز خرموش‌ها که مسئول بازیگوشی و خندیدن این حیوانات است، می‌تواند به کسب دانش جدید درباره اختلالات خلقی در انسان منجر شود.

وب‌گاه عصر ایران

به عنوان یک مکانیسم مقابله و پاسخ انطباقی، بدن پروتئین های شوک سرمایی را تولید و آزاد می کند. این پروتئین ها به ما کمک می کنند تا با سرما کنار بیاییم و همچنین با تغییرات ناگهانی محیطی سازگار شویم. بدین ترتیب می توان گفت که اساسا برای زنده نگه داشتن ما کاربرد دارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناسان برجسته هوش مصنوعی زنگ خطر را در مورد سرعت و عظمت پیشرفت‌های اخیر در زمینه این فناوری به صدا درآورده و چهار تهدید را برای جوامع انسانی برشمرده‌اند.