شنبه 7 مهر 1403

نیازمند عزم همگانی برای رسیدگی به عملکرد مسؤولان در دستگاه قضایی هستیم / باید ناظر مدیران داشته باشیم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نیازمند عزم همگانی برای رسیدگی به عملکرد مسؤولان در دستگاه قضایی هستیم / باید ناظر مدیران داشته باشیم

حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره بررسی قضایی عملکرد مسئولین دولت قبل به اتهام ترک فعل و سوءمدیریت اظهار داشت: وقتی فردی مسئول می‌شود باید پاسخگو باشد. این در حالی است که ما در دولت قبل شاهد خسارت‌های زیادی بود که خیلی از آنها غیرقابل جبران است.

وی افزود: اگر قرار باشد کسی به مدیران و مسئولان کشور کاری نداشته باشد و نظارتی بر عملکرد آنها وجود نداشته باشد و پاسخ بدهند که دولت قبل عمر فعالیتش تمام شده و باید بر گذشتگان صلوات بفرستیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ ولی اگر یک بار عملکرد مسئولین بررسی شده و از سوءمدیریت‌ها و ترک فعل‌ها بازخواست شود و حتی جبران خسارت‌ها صورت گیرد مطمئنا درس عبرتی برای دولت فعلی و حتی دولت‌های آینده خواهد شد که دیگر شاهد آن نخواهیم بود هر مدیر و مسئولی به هر نحوی که دل‌شان خواست رفتار کنند و پاسخگو نباشند.

نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون طرحی در مجلس با عنوان ممنوع‌الخروجی مدیران پس از گذشت سه سال از پایان مسئولیت‌شان در حال بررسی است که این طرح به منظور بررسی عملکرد آنان است.

سبزی اظهار داشت: بررسی عملکرد مدیران دولت‌ها به منظور شدن سوءمدیریت‌ها و ترک فعل‌ها عزم ملی می‌خواهد که در همین راستا اقدامات قوه مقننه و قوه قضاییه به تنهایی کافی نیست چرا که ما با قوه مجریه بسیار گسترده مواجه هستیم به همین دلیل می‌طلبد نهادهای مردم در این قضیه ورود کرد و بتوانیم از ظرفیت بسیج و دلسوزان انقلاب و... استفاده کرده و گزارشات آنها به عنوان ضابط مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: متأسفانه نگاه برخی مدیران به مسئولان دولت قبل به مانند حکایت بزن در رو بوده است در حالیکه آنها بایستی پاسخگوی عملکرد خود باشند.

نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه نمونه‌های فراوانی از ترک فعل و سومدیریت در مدیران دولت قبل وجود دارد که عزم و اراده عمومی برای بررسی عملکرد آنها نیاز است و در این راستا قوه قضاییه بایستی با قاطعیت ورود کرده و با مجرمین برخورد لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «رسیدگی به عملکرد مسؤولان در رده‌های مختلف» خواستار بررسی این موضوع شدند.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید محمد سبزی نماینده ساوه در مجلس عملکرد مدیران دستگاه قضایی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است