شنبه 7 مهر 1403

نیروی انسانی عامل اصلی تحولات است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نیروی انسانی عامل اصلی تحولات است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نیروی انسانی عامل اصلی همه تحولات بوده و باید به آن بها دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه جمعه در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان، در مراسم افتتاح شرکت سرجین بافت، از دو مقوله صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور به عنوان اولویت‌های دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه این صنایع دارای ظرفیت‌های ارزآوری هستند، به همین خاطر حمایت از آن‌ها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور نیاز مبرم به توسعه صنعتی داشته و همین موضوع یکی از رویکرد‌های اصلی این وزارتخانه به شمار می‌رود، اظهار کرد: اگر در حوزه صنایع به دنبال حمایت از دانش‌بنیان هستیم، در واقع قصد داریم از نیروی توانمند انسانی حمایت کنیم.

این مسؤول از نیروی انسانی کارآمد به عنوان عنصر اصلی تحول‌گرا یاد کرد و ادامه داد: حمایت از نیروی انسانی توانمند باعث تولید محصول دانش‌بنیان و به تبع آن صادرات محور که مقبول دولت است، خواهد شد و این خود زمینه را برای ایجاد تحول در این بخش فراهم می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از زنجان به عنوان استانی که دارای ظرفیت‌های ارزشمند نیروی انسانی است، یاد کرد و گفت: با توجه به همین ظرفیت، استان زنجان قادر خواهد بود در عرصه‌های مختلف تحولات خوبی را رقم بزند.

گفتنی است، شرکت تولیدی سرجین بافت با سرمایه‌گذاری بیش از 20 هزار میلیارد ریال راه‌اندازی و برای خرید تجهیزات این واحد نیز 52 میلیون یورو ارز اختصاص یافته که 31 میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از منابع سهام داران تأمین شده است.