سه‌شنبه 17 مهر 1403

نیمی از صنوف بجنورد مشمول تعطیلی کرونایی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نیمی از صنوف بجنورد مشمول تعطیلی کرونایی شدند

بجنورد - ایرنا - نایب رییس اول اتاق اصناف بجنورد گفت: نیمی از 16 هزار واحد صنفی بازار بجنورد، مرکز خراسان شمالی در گروه یک محدودیت‌های شغلی کرونایی قرار گرفته‌اند که اکنون فعالیت دارند و مابقی صنوف تعطیل هستند.

علیرضا بابایی زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اعلام تمدید طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی برای شهرهای قرمز، تعطیلی اصناف در مشاغل مختلف به جز گروه یک، به مدت یک هفته تداوم خواهد یافت.

وی افزود: بررسی های امروز از سطح بازار مرکز استان خراسان شمالی حکایت از آن دارد که 90 درصد از اصناف و کسبه بجنورد با طرح محدودیت کرونایی همراهی کرده اند و البته چند درصدی به دستورالعمل ها تمکین نکرده اند که در این زمینه تذکر لازم به آنان داده شد.

بابایی زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه اصناف همراه بوده و همکاری مطلوبی داشته اند و کرکره ها در مشاغل غیر از گروه یک، پایین است.

وی افزود: البته تعطیلی ها سبب گلایه و فشار اقتصادی بر کسبه شده است و قریب به اتفاق بازاریان در بجنورد مستاجر هستند و این امر سبب شده تا مشکلات آنان بیشتر شود.

نایب رییس اول اتاق اصناف بجنورد خاطرنشان کرد: دستورالعمل های کرونایی برای حفظ سلامت همه افراد جامعه است و باید اجرایی شود.

بجنورد مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد و در آن 16 هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند.

استان خراسان شمالی و مرکز آن بجنورد از ابتدای مردادماه در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار داشته اند.

اکنون به جز بجنورد، شهرستان های اسفراین و مانه و سملقان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*