جمعه 31 فروردین 1403

هدف اصلی اغتشاشات اخیر براندازی نظام بود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
هدف اصلی اغتشاشات اخیر براندازی نظام بود

تربت حیدریه عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر براندازی نظام اسلامی بود.

تربت حیدریه عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر براندازی نظام اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر یکشنبه در ویژه برنامه جشن انقلاب در حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه با بیان اینکه هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر براندازی نظام اسلامی بود، اظهار کرد: دشمن این هدف را با چهار حربه مقابله با دین، امنیت و اقتدار کشور و همچنین ناامیدی مردم دنبال می‌کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امسال در شرایطی وارد چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شدیم که مظلومانه ترین دهه فجر را در طول این 44 سال شاهدیم و این در حالی است که کشور چهار ماه در اغتشاش و براندازی بود و آنچه که ناجوانمردانه است، مسجد را سوزاندند، مردم را می‌ترساندند، پلیس و بسیج و پاسدار را شهید کردند و اسم این اغتشاشات را اعتراض می‌گذارند.

وی تصریح کرد: آمریکا تمام پژوهشگاه‌های دنیا را بسیج کرده بود که راههای براندازی نظام را اعلام کنند، که 200 راه پیشنهاد دادند و به یاری خدا همه این راه‌ها بی نتیجه ماند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر، براندازی نظام اسلامی بود، گفت: دشمن این هدف را با چهار حربه مقابله با دین، امنیت و اقتدار کشور و همچنین ناامیدی مردم دنبال می‌کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به تشریح حربه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر پرداخت و گفت: از حماقت‌های این اغتشاشگران این بود که اغتشاشات را با قرآن سوزی، مسجد سوزی، چادر از سر زن مسلمان گرفتن و پرچم سوزی شروع کردند و این هجمه‌ها در این ایام بی بدیل بود و چه بسا اگر وارد این میدان نمی‌شدند مردم بزودی ماهیت این افراد را نمی‌فهمیدند، حال آنکه مردم از دین و قرآن و اهل بیت علیه السلام دست بردار نیستند.

وی حربه دوم دشمن را زیر سوال بردن اقتدار کشور عنوان کرد و افزود: بسیج و پلیس و دیگر نیروهای نظامی، مسئولیت امنیت و خدمت را در کشور بعهده دارند و اغتشاشگران می‌خواستند این اقتدار و عزت را از بین ببرند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: سومین حربه دشمن در اغتشاشات اخیر مقابله با امنیت کشور بود و این در حالی است که برخی‌ها می‌گویند این افراد اعتراض به ضعف‌های نظام داشتند اما برعکس با قوت‌های نظام مقابله کردند و نمی‌خواستند پیشرفت‌ها از جمله امنیت در کشور برقرار باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چهارمین حربه دشمن ناامیدی مردم بود و طوری برخورد می‌کردند که اعلام کرده بودند که چنانچه اغتشاشگران یک هفته در خیابان بمانند نظام ساقط شده و دیگر نمی‌تواند قد راست کند.

وی با تحسین مردم تربت حیدریه مبنی بر اینکه شهری آرام و بدون تنش و اغتشاش داشتند، گفت: از مردمی که 43 روز قبل از پیروزی انقلاب به صحنه آمدند هم چنین انتظار می‌رود، آفرین بر مردم تربت حیدریه که این خطه را امن نگه داشتند و بدانید این صراط ولایت و دین حق است و در این صراط بمانید که دو بار از مقام معظم رهبری این تعبیر شنیده شده، آینده بهتر از گذشته با بصیرت و مقاومت و حضور همیشه در صحنه در پیش داریم.