چهارشنبه 18 مهر 1403

هزار و 500 واحد صنفی بدون پروانه در کاشمر فعالیت دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزار و 500 واحد صنفی بدون پروانه در کاشمر فعالیت دارند

مشهد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: بر اساس آن چه از سوی اتاق اصناف ارائه‌شده هزار و 500 واحد بدون پروانه در این شهرستان فعالیت دارند.

محمد رضا پور کاویان روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: چون مسوولان اتحادیه فقط پروانه را صادر می‌کنند و در ادامه کار بر روند فعالیت واحد صنفی نظارتی ندارند این امر موجب شده هم اکنون برخی پروانه داشته باشند ولی واحد صنفی فعالی در اختیار نداشته باشند.

وی اضافه کرد: طی 9 ماهه امسال نسبت به پارسال 60 درصد در بازرسی‌ها، 30 درصد در گزارش تنظیم شده و 60 درصد در تعداد تخلفات رشد به چشم می خورد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: در 9 ماهه ابتدای امسال هفت هزار و 637 بازرسی در سطح شهرستان صورت گرفته که در این خصوص 530 پرونده به ارزش ریالی 22 میلیارد و 347 میلیون و 944 هزار ریال تنظیم شده است.

پورکاویان افزود: بیشترین تخلف مربوط به عدم درج قیمت بوده است به طوری که از 640 تخلف در نه ماهه امسال 169 مورد مربوط به عدم درج قیمت و 70 مورد مربوط به گران فروشی بوده است.

وی ادامه داد: در شهرستان کاشمر 9 هزار واحد صنفی، 70 واحد صنعتی و 30 واحد معدنی وجود دارد که به نوبت بازرسی می‌شوند ولی این کار به دلیل کمبود نیرو به نحو مطلوب صورت نمی‌گیرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: این قدر نیرو برای هر واحد صنفی نداریم که برای هر واحد یک بازرس بگذاریم تا به محض گران فروختن برخورد شود و متأسفانه برخی از کسبه به خاطر گران‌فروشی مشکلاتی را به وجود آورده‌اند از این رو از مردم درخواست می شود در این خصوص همراه ما باشند و گزارش دهند.

پورکاویان افزود: اگر در ایام انتخابات در اتاق اصناف جلسه سیاسی برگزار و برای مسایل سیاسی هزینه شود تخلف محسوب می‌شود البته به خاطر برخی مسایل در این خصوص نامه زده‌ایم و هشدار هم داده‌ایم.

وی ادامه داد: در اتاق اصناف از طیف‌های مختلف سیاسی حضور دارند و مشکلاتی را هم برای اتاق اصناف ایجاد کرده اند در حالی که کارهای اتاق اصناف باید در یک فضای آرام انجام بگیرد.

کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*