یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در بینالود معدوم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در بینالود معدوم شد

مشهد - ایرنا - سرپرست شبکه دامپزشکی بینالود از نابودسازی بیش از یک هزار کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، علیرضا قدرتی گفت: این فراورده‌ها شامل گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم مرغ می‌باشد که از واحدهای صنفی عرضه کننده جمع آوری شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیل یا نیمه تعطیل بودن تالارها و رستوران‌های شهرستان و به دلیل عدم حضور گردشگران در این ایام شاهد افزایش کشف فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در واحدهای صنفی بوده‌ایم.

سرپرست شبکه دامپزشکی بینالود ادامه داد: از این رو نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان تشدید شده و حتی در ایام تعطیل و خارج از ساعات اداری نیز همکاران در منطقه حضور فعال دارند و در روزهای اخیر نیز این میزان فراورده خام دامی غیر قابل مصرف شامل 800 کیلوگرم گوشت سفید، 150 کیلوگرم گوشت قرمز و 65 کیلوگرم تخم مرغ را از 9 رستوران، پنج قصابی و چند واحد عرضه مواد پروتئینی و یک کارگاه شیرینی‌پزی کشف و ضبط کردند. وی گفت: این محموله‌ها جهت تبدیل شدن به پودر ضایعات به کوره پخت ضایعات کشتارگاه‌های دام و طیور منتقل و در آنجا زیر نظر مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه و کارشناس نظارت شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز نسبت به معدوم‌سازی آنها اقدام شده است. قدرتی افزود: واحدهای صنفی شهرستان باید به اندازه مصرف روزانه واحد خود، انواع فرآورده‌های خام دامی را تهیه کنند و از ذخیره‌سازی این محصولات با حجم زیاد در سردخانه‌های نگهداری خودداری نمایند.

شهرستان بینالود با دو بخش طرقبه و شاندیز و حدود 40 هزار نفر جمعیت نزدیک مشهد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*