یک‌شنبه 15 مهر 1403

هزینه راهپیمایی اربعین امسال صرف رزمایش کمک‌های مومنانه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزینه راهپیمایی اربعین امسال صرف رزمایش کمک‌های مومنانه می‌شود

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت: هزینه راهپیمایی اربعین امسال صرف رزمایش کمک‌های مومنانه به منظور رفع مشکلات معیشت محرومین می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از این بیماری منحوس و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی از سوی مدیریت مقابله با این ویروس حرکت به سمت کشور عراق در قالب پیاده روی اربعین ممنوع بوده و هزینه این پیاده روی در راستای محرومیت زدایی صرف خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیت مواکب حسینی در مسیر رزمایش کمک مومنانه را در این برهه از زمان، ضروری خواند و ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: لغو مراسم پیاده روی اربعین امسال صرفا موضوع مهم تامین و تضمین سلامت زائران مد نظر مسئولان امر است.

طهماسبی با بیان اینکه مرزهای چهارگانه کشورمان به سمت عراق مسدود بوده و عراق نیز به منظور مقابله با این ویروس و پیشگیری از این بیماری منحوس از ورود زوار خارجی جلوگیری می‌کند، تاکید کرد: طرح ثبت نام و اعزام برخی موکب‌ها و زائران به کشور عراق توسط سپاه و بسیج، شایعه ای بیش نیست و گمانه زنی‌ها در این مورد کذب محض است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه زنجان هیچگونه فراخوانی برای اعزام زائران به کشور عراق نداشته و هیچ ثبت نامی نیز در این زمینه صورت نگرفته است، گفت: ستاد ملی کرونا برنامه راهپیمایی نمادین در شهرستان‌ها را ممنوع کرده است بنابرین هرگونه پذیرایی در موکب‌ها به منظور حفظ سلامت مردم، ممنوع اعلام شده است.

طهماسبی با بیان اینکه در راستای اجرای هرچه بهتر رزمایش کمک مومنانه به افراد محروم باید از ظرفیت موکب های حسینی بهره گرفت افزود: از ظرفیت عظیمی که در مواکب حسینی استان وجود دارد در راستای کمک به معیشت افراد محروم به ویژه اقشار آسیب دیده از کرونا، بهره گرفته می شود. وی تصریح کرد: مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در دهه پایانی ماه صفر در استان زنجان اجرا می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*