سه‌شنبه 24 مهر 1403

هزینه مصوب معاملات ثانویه مسکن مهر پردیس یک میلیون تومان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزینه مصوب معاملات ثانویه مسکن مهر پردیس یک میلیون تومان است

مدیر عامل شهر جدید پردیس گفت: مبلغ یک میلیون تومان برای هر واحد مسکونی فقط یک بار دریافت و در معاملات بعدی معاف از پرداخت است و به عنوان هزینه نقل وانتقال منظور نخواهد شد.

مهدی هدایت روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مبلغ به عنوان جبران بخشی از کمک‌های بلاعوض قانونی هزینه شده در پروژه‌های مسکن مهر براساس" بند ب تبصره 8 قانون بودجه 1398 و 1399 "و آیین‌نامه‌های اجرایی آن برای معاملات ثانویه دریافت می شود.

وی ادامه داد: با توجه به عملیاتی شدن دریافت وام ده هزار میلیاردی از بانک مسکن و براساس برنامه‌های راهبردی و حمایتی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شرکت عمران پردیس به طور متوسط یکصد میلیون تومان به ازای هر واحد بر اساس اختیارات قانونی حاصل از بند تبصره 8 قانون بودجه سال 98 و 99 هزینه شده و یا در ردیف هزینه کرد قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه تمامی این اقدامات در راستای انجام تعهدات و تکالیف حمایتی دولت از پیش خریداران مسکن مهر یا در واقع متقاضیان اولیه است، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 54 درصداز واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس تحویل و یا آماده تحویل است.

هدایت افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده، 15 هزار واحد در تابستان سال جاری آماده تحویل خواهد شد و مابقی واحدها تا پایان سال تعیین تکلیف وبه مالکان تحویل خواهد شد.

وی عنوان کرد: تمامی متقاضیان اولیه و ثبت نامی مسکن مهر شهر جدید پردیس از پرداخت هرگونه هزینه مابه التفاوت معاف هستند و بر اساس آورده متقاضیان در دفترچه‌های 5 برگی اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به جزئیات پرداخت هزینه 25 % یارانه پرداختی دولت از سوی متقاضیان اظهار داشت: متقاضیانی که قبل از یکم خرداد سال جاری واحدهای مسکونی مهر را خریداری کردند اگر تا سه ماه از تاریخ وکالتنامه جهت انجام فرآیند نقل و انتقال به مسکن مهر پردیس مراجعه کنند مشمول پرداخت هزینه 25% یارانه پرداختی دولت نخواهند شد.

هدایت گفت: خریداران به روال سال‌های گذشته موظف به پرداخت هزینه مصوب معاملات ثانویه مسکن مهر (یک میلیون تومان) هستند و در این مرحله هزینه مازاد تکمیلی آورده متقاضیان دریافت نمی‌شود.

وی افزود: متقاضیانی که بعد از تاریخ یاد شده اقدام به خرید مسکن مهر پردیس کنند در زمان انتقال موظف به پرداخت 25 درصد از یارانه تخصیص داده شده به واحد مسکونی مهر مورد معامله به اضافه هزینه مصوب معاملات ثانویه هستند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: مبلغ دریافتی 25% قیمت تمام شده اضافه از طریق منابع عمومی بودجه در هر پروژه به تناسب عملیات اجرایی پروژه ها است که به حساب آورده مسکن مهر متقاضی اولیه نزد بانک مسکن واریز خواهد شد.

هدایت ادامه داد: نقل و انتقال به اعضای خانواده درجه یک مانند؛ پدر - مادر - همسر و فرزند مشمول آورده تکمیلی متقاضیان نبوده و صرفا باید اقدامات نقل و انتقال بر اساس هزینه مصوب انجام شود.

وی ادامه داد: متقاضیانی که تاکنون قرارداد اعیانی مسکن مهر آنها هنوز صادر نشده و به صورت وکالتی به سایر افراد مراجعه کردند پس از اعلام قانونی آماده بودن قراردادهای اعیانی ایشان از طریق سامانه www.pardis.city حداکثر 2 ماه کاری فرصت دارند نسبت به اخذ قرارداد اعیانی و انجام عملیات نقل وانتقال بر اساس ضوابط مربوطه اقدام و مشمول مقررات آورده تکمیلی نخواهند بود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر دریافت نوبت اینترنتی از سوی متقاضیان، خاطر نشان کرد: تمام فرآیندهای اداری در مسکن مهر پردیس از تاریخ اول خرداد 1399 با دریافت نوبت اینترنتی از سامانه یاد انجام می‌شود و انجام امور اداری بدون اخذ نوبت میسر نخواهد بود.

در سال 91 کلنگ ساخت حدود 81 هزار واحد مسکن مهر پردیس بر زمین خورد و مقرر شد که واحدهای مسکونی 18 ماهه به متقاضیان تحویل داده شود.

با تغییر رویکرد وزارت راه و شهر سازی و مدیریت جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس تا پایان سال 98 در حدود 45 هزار واحد تکمیل و به بهره برداری رسید و 25 هزار واحد در برنامه افتتاح سال 99 قراردارد و باقی مانده واحدها پس از رفع مشکل حقوقی به مالکان تحویل داده خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفردر شرق پایتخت قرار دارد و پس از بارگزاری کامل جمعیتی در مساکن مهر این جمعیت به 700 هزار نفر می‌رسد.

*س_برچسب‌ها_س*