دوشنبه 16 مهر 1403

هشت کارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشت کارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید

همدان - ایرنا - هشت کارگاه اقتصادی مقاومتی در زمینه سبدبافی و خیاطی همزمان با گرامیداشت هفته بسیج و به همت کارآفرینان بسیجی پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج و با استفاده از منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار در مناطق روستایی شهرستان ملایر راه‌اندازی شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر روز پنجشنبه در آیین افتتاح این کارگاه های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: این کارگاه‌ها از بستر صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار راه اندازی و با هدف اشتغالزایی برای جوانان و بانوان روستایی و رشد و رونق تولید در شهرستان راه اندازی شدند.

سرهنگ «سیدجواد حسینی»، کارگاه سبدبافی پلاستیکی برای نخستین بار در ملایر، کارگاه مرواربافی روستای آبدر و الفاوت، کارگاه مرواربافی اسلامشهر آق‌گل، کارگاه خیاطی روستای توچغاز، خردمند، بهاره و رضوانکده را از جمله کارگاه‌های راه اندازی شده دراین شهرستان ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی کارآفرینان بسیجی روستای حسین‌آبادناظم و مرکز مشاوره نورالهدی شهر ازندریان نیز به بهره برداری رسید که در موضوع آن ارائه مشاورده در مسایل خانوادگی، پیش از ازدواج، مشاوره تحصیلی و ارتباط زوج‌های جوان است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر حمایت از کارآفرینان بسیجی در عرصه‌های مختلف را از اولویت‌های این نهاد برشمرد و بیان کرد: با توجه به استقبال جوانان و زنان روستایی برای ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه در روستاها، در زمینه ارایه آموزش‌های رایگان و سایر موارد نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه بسیجیان ملایر در زمینه تولید ماسک نیز مشارکتی فعال و جدی داشتند، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا حدود 30 کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه 10 تا 15 هزار عدد ماسک راه اندازی شده است. وی یادآور شد: در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تحقق اقتصادی مقاومتی، با پشتیبانی از کارآفرینان در عرصه‌های مختلف، تلاش می کنیم تا بتوانیم در زمینه اشتغالزایی گام‌های مهمی را به‌ویژه در روستاها برداریم.

وی اضافه کرد: در کارگاه سبدبافی حوزه مقاومت فاطمه‌الزهرا (س) و نجمیه ملایر 60 نفر مشغول به کار شده‌اند.

توسعه صادرات؛ هدف‌گذاری کارآفرینان بسیجی

بانوی کارآفرین بسیجی ملایر نیز درباره راه‌اندازی کارگاه سبدبافی گفت: با همراهی و حمایت بسیج موفق به ایجاد چندین کارگاه تولید سبد در نقاط مختلف این شهرستان شدیم که برای نخستین بار این نوع سبد با طناب‌های پلاستیکی رنگی در ملایر تولید می‌شود.

«الهام آقایی» افزود: مواد اولیه این سبدها از تهران تهیه می‌شود و این نوع کار هیچ‌گونه دورریزی ندارد و باقیمانده طناب‌ها نیز برای بافت سبد، دوباره بازیافت می‌شود.

این کارآفرین ملایری گفت: در حال حاضر حدود 60 نفر در این کارگاه مشغول به کار و آموزش هستند. آقایی با اشاره به اینکه کارآموزان پس از فراگیری کار در منزل نسبت به بافت سبد اقدام می‌کنند، افزود: این نوع سبدبافی قابلیت صادرات به خارج از استان و کشور را نیز دارد.

توزیع 18 سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند

توزیع هفت سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه از دیگر اقداماتی بود که در امروز به همت پایگاه مقاومت بسیج روستای علی‌آباد دمق، خیران و 2 گروه جهادی شهدای بسیج علی‌آباد دمق و شهید عبدالحسین نعمتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

مسئول پایگاه مقاومت بسیج خواهران روستای علی‌آباد دمق نیز در این باره گفت: به همت گروه‌های شهدای بسیج علی‌آباد دمق و شهید عبدالحسین نعمتی و اهالی خیر مقیم تهران، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از سه هزار بسته معیشتی تهیه و به نیازمندان اهدا شده است.

بتول نادری افزود: علاوه بر این، سه هزار بسته لوازم بهداشتی نیز با کمک خیران این روستا و 2 گروه جهادی تهیه و همراه با بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده است.

نادری ادامه داد: از ابتدای امسال به همت خیران و 2 گروه جهادی، 18 سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند این روستا تهیه شد که از این تعداد همزمان با هفته بسیج هفت سری جهیزیه بین نوعروسان توزیع شده است.

در این آیین همچنین، فرمانده سپاه ناحیه ملایر و مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه این شهرستان با خانواده معظم شهیدان «حسین جعفری» و «عباس وفایی» در روستای علی‌آباد دمق دیدار و بر تکریم و پاسداشت رشادت شهدا و خانواده های آنان تاکید کرد.

همزمان با هفته بسیج اجرای بیش از 100 عنوان برنامه در شهرستان ملایر برنامه ریزی شده که برگزاری حدود 70 درصد این برنامه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت مجازی است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
هشت کارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید 2
هشت کارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید 3
هشت کارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید 4