یک‌شنبه 8 مهر 1403

هشدارها نگران کننده شد / سفرتان به این استان‌هان را لغو کنید / خطرناک است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدارها نگران کننده شد / سفرتان به این استان‌هان را لغو کنید / خطرناک است

فردا چهارشنبه (اول فروردین) به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در همه نقاط کشور بارش پراکنده پیش‌بینی شده است

ورود سامانه باشی از سمت غرب به کشور از روز دوشنبه (28 اسفند) بارندگی در بیشتر مناطق کشور را رقم زده‌است و امروز سه شنبه (29 اسفند) با تقویت سامانه بارشی علاوه بر منطقه شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سواحل غربی دریای خزر شاهد صدور هشدار قرمز و بارندگی در جنوب کشور خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «امروز سه شنبه (29 اسفند) بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور شدت می‌گیرد که شامل هشدار قرمز برای استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است. به این معنا که لازم است شهروندان سفر به این استان‌ها را لغو و به زمان دیگری موکول کنند. آبگرفتگی گسترده معابر، سرریزه سدها، احتمال تخریب پل و اختلال جدی در سفرهای بین شهری از جمله مواردی است که در این هشدار هواشناسی اعلام شده.»

خبر مرتبط مردم این استان آماده باشند / هشدار جدی صادر شد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به رخداد بارش‌های رگباری احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نواحی استان طی این دو روز دور از انتظار نیست.

فریبا گودرزی افزود: «فردا چهارشنبه (اول فروردین) به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در همه نقاط کشور بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «پنجشنبه (2 فروردین) فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق کشور ادامه دارد و به تدریج از کشور خارج می‌شود. روز جمعه (3 فروردین) سامانه بارشی بعدی دوباره از سمت غرب و جنوب غرب کشور وارد می‌شود و سبب بارندگی در این مناطق می‌شود و به تدریج مرکز دامنه‌های البرز و برخی نقاط جنوب را در برمی‌گیرد.»

آب‌های دریای خزر و خلیج فارس سه‌شنبه (29 اسفند) و چهارشنبه (اول فروردین) نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی شده‌است. تهران نیز بارش‌های پراکنده همراه با رگبار و رعد و برق را تجربه می‌کند. احتمال وقوع تگرگ در روز اول فروردین نیز گزارش شده‌است. بیشینه دمای هوای پایتخت 21 و کمینه دمای هوا 15 درجه سانتی‌گراد است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

هشدارها نگران کننده شد / سفرتان به این استان‌هان را لغو کنید / خطرناک است 2