شنبه 29 اردیبهشت 1403

هشدار دیده‌بان حقوق بشر درباره وضعیت زندانیان مبتلا به کرونا در امارات

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار دیده‌بان حقوق بشر درباره وضعیت زندانیان مبتلا به کرونا در امارات

تهران - ایرنا - سازمان دیده‌بان حقوق بشر نسبت به وضعیت زندانیان مبتلا به ویروس کرونا که در وضعیت مساعدی در زندان‌های امارات عربی متحده به سر نمی‌برند، هشدار داد.

پایگاه خبری الخلیج الجدید به نقل از دیده بان حقوق بشر گزارش داد که زندانیان مبتلا به ویروس کرونا و امراض مزمن در امارات در وضعیت درمانی و بهداشتی مناسبی قرار ندارند.

فعالان و نهادهای حقوقی امارات پیش از این فاش کردند که تاکنون 30 زندانی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این فعالان از وضعیت فاجعه‌بار زندانیان اماراتی که برخی از آنها را ناگزیر به خودکشی کرده است، انتقاد کردند.

مرکز حقوق بشر امارات نیز تأیید کرد، "عبدالله الشامسی"، شهروند عمانی بازداشت شده در زندان الوثبه امارات به کرونا مبتلا شده است.

مرکز حقوق بشر امارات نیز اخیرا در گزارشی درباره اوضاع حقوق بشر در این کشور در سایه شیوع کرونا نوشت: مسؤولان امارات لازم است بعد از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در زندان الوثبه در ابوظبی برای حفاظت از جان زندانیان سیاسی فوری وارد عمل شوند.

این مرکز تصریح کرد: سازمان‌های حقوق بشری پیشتر درباره رسیدن ویروس کرونا به زندان‌های امارات که خطر بزرگی برای جان زندانیان است، هشدار داده بودند و اخیرا اولین مورد ابتلا به این ویروس در زندان الوثبه ثبت شده است.

مرکز حقوق بشر امارات تاکید کرد: بازداشتگاه‌ها محیط مستعد و مناسبی برای گسترش شیوع بیماری است لذا مسؤولان باید سریع همه اقدامات را در راستای جلوگیری از ورود ویروس اتخاذ کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*