چهارشنبه 11 مهر 1403

هشدار هواشناسی به کشاورزان؛ برداشت محصولات را سریع تر تمام کنید

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی به کشاورزان؛ برداشت محصولات را سریع تر تمام کنید

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان آذربایجان شرقی نسبت به تسریع در عملیات برداشت سبزی و انتقال علوفه های برداشت شده به انبار اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان قبل از شروع بارندگی اقدام به عملیات کشت پاییزه گندم و جو کنند.

غلامی می گوید: با توجه به وزش باد باغداران از قیم برای جلوگیری از شکستن نهال و درختان جوان استفاده کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان استان اردبیل برداشت سیب زمینی، انگور، بادام زمینی، پنبه و سایر محصولات جالیزی را در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته او، مرغداران و گلخانه داران نسبت به مستحکم کردن سازه، پوشش گلخانه و واحدهای پرورش و همچنین تنظیم دما، نور و رطوبت اقدام کنند. همچنین کشاورزان نسبت به بازکردن خروجی آب مزارع، زهکش و کنترل ماندابی و عدم غذاهی در ساعات وزش باد اقدام کنند.

براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، امروز در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال و غرب هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب یزد بارش پراکنده خواهیم داشت.

طی روزهای شنبه و یکشنبه در برخی نقاط سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب کشور بارش پراکنده رخ می دهد. همچنین طی این مدت بارش تگرگ در دامنه های زاگرس و بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی پیش بینی می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان هم اکنون دیگران می خوانند 13 آبان 1401 - 19:48

بیشتر بخوانید

هشدار هواشناسی به کشاورزان؛ برداشت محصولات را سریع تر تمام کنید 2