دوشنبه 9 مهر 1403

هفته نخست مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفته نخست مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

گنبدکاووس - ایرنا - روز دوم هفته نخست مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با شرکت 42 راس اسب از نژادهای "ترکمن، تروبرد و دوخون" در یک دور هزار و 200 متری و چهار دور هزار متری عصر امروز پنجشنبه بدون حضور تماشاگر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

در دور نخست این مسابقات، اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن کلاس 2 به مسافت هزار و 200 متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "گل تاتار علیا"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "یل قیز صوفیان" و "یلکین امید" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم نیز که ویژه اسب‌های 2 ساله نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "تیتانیوم" اول شد و اسب‌های "هایده" و "هلدی تاپ 2" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس سه و به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب "یونی کورن" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "تم تن" و "لتس گو" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس پنج و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "تارلان" سریع‌تر از خط پایان گذشت و در جایگاه نخست این دور قرار گرفت و اسب‌های "آسانا" و "وان هج" به ترتیب رتبه مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم و پایانی روز دوم هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس نیز به مسافت هزار متر و بین اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد (maiden) برگزار شد که در پایان این دور اسب "پارلا هج" به مقام نخست دست یافت و اسب‌های "بست گلد" و "فوکوس ول" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم هفته اول مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس مبلغ یک میلیارد و 653 میلیون و 750 هزار ریال جایزه نقدی برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پیش بینی کردند که به آنها پرداخت می‌شود.

روز نخست هفته اول این مسابقات نیز عصر دیروز چهارشنبه / پنج آبان / در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد ضمن اینکه هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان که براساس تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است تا پایان اسفند امسال برگزار شود، روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده پیگیری خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*