شنبه 31 شهریور 1403

همه اهل بیت (ع) آرزو داشتند شبیه به پیامبر (ص) باشند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
همه اهل بیت (ع) آرزو داشتند شبیه به پیامبر (ص) باشند

حجت‌الاسلام هدایت، کارشناس مذهبی گفت: امروز روزی است که همه اقوام به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم و امام جعفر صادق علیه السلام خوشحال هستند.

خداوند در قرآن می‌فرمایند: پیغمبر! به شما در دنیا به حدی عظمت داده‌ام که همه مردم دنیا دوستتان دارند. به حدی خلق زیبایی دارید که عظمت دارد.

به حضرت امیر مومنان (ع) گفتند که پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم را وصف کنید.

حضرت علی علیه السلام فرمودند: کنار پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم می‌خوابیدم و در آغوش پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم بزرگ شدم و به دنبال حضرت (ص) می‌دویدم.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: حضرت علی علیه السلام به آن فرد که گفته بود حضرت محمد صل الله علیه وآله والسلم را برای من توصیف کنید، فرمودند که می‌توانید نعمت‌های خدا را برای من بشمارید و لیست کنید؟ گفت: نه یا امیرالمومنین (ع). چون خداوند در قرآن می‌فرمایند که نمی‌توان نعمت‌های خدا را شمرد.

حضرت علی علیه السلام فرمودند که نمی‌توانید نعمت‌های دنیای کوچک را بشمارید آن وقت من خوبی‌های پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم را بشمارم؟

حجت‌الاسلام هدایت مطرح کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: وقتی در خیابان راه می‌روید مردم می‌گویند که اینها شیعه جعفر هستند؛ بنابراین باید راستگو و امانت‌دار باشید و هوای همدیگر را داشته باشید و من خیلی خوشحال می‌شوم که با رفتار زیبای شما مکتب من تبلیغ شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: به پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم گفتند شما که این قدر خوب هستید و بهترین انسان‌ها هستید. می‌توانیم شبیه شما شویم؟

فردی به پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم گفت که شبیه‌ترین به شما چه کسی است؟ چون همه اهل بیت علیهم السلام آرزو داشتند شبیه به پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم شوند.

حضرت صل الله علیه و آله والسلم فرمودند که چند رفتار داشته باشید می‌توانید شبیه به من شوید.

من هم مثل شما هستم. راه می‌روم. خرید می‌کنم. یکی از ویژگی‌ها حسن خلق است. زیرا مومن نرم و لطیف و خوش خلق است و وقتی مومنان به هم می‌رسند با یکدیگر شوخی کرده و همدیگر را شاد می‌کنند. البته به کسی توهین نشود و دروغ گفته نشود و دومین ویژگی این است که افراد غرور نداشته باشند.