یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

همکاری دولت و دانشگاه برای دریافت تست کرونا از دانشجویان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
همکاری دولت و دانشگاه برای دریافت تست کرونا از دانشجویان

دانشگاه مرکزی لنکشایر اعلام کرد که برای دریافت آزمایش ابتلای بدون علامت به "کووید -19"، سه سایت آزمایشی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، در راستای اقدام دولت انگلیس برای دریافت تست کرونا به صورت گسترده‌تر، دانشگاه مرکزی لنکشایر اعلام کرد که 3 سایت دریافت تست کرونا تاسیس می‌کند.

به این ترتیب دانشجویان بدون داشتن علائم کرونا که ممکن است ناقل بیماری باشند، می‌توانند در دانشگاه آزمایش شوند و در صورت نتیجه مثبت آزمایش، خود را قرنطینه کنند تا افراد دیگر را آلوده نکنند.

دانشگاه مرکزی لنکشایر اعلام کرد که از تاریخ 30 نوامبر تمامی دانشجویان و دانشجویانی که برای تعطیلات کریسمس به خانه‌های خود بازخواهند گشت، می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و تست کرونا دهند.

در انگلیس هنگامی که نتیجه تست کرونای فردی مثبت می‌شود، از سرویس سلامت همگانی انگلیس با او تماس گرفته می‌شود تا ارتباطات او کنترل شود. با ابن کار، افرادی را که از نزدیک با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند، شناسایی شده و به این ترتیب از دیگران محافظت می‌شود.

دولت انگلیس در حال همکاری با دانشگاه‌های این کشور است تا دانشجویان انگلیسی تست شوند و به راحتی برای تعطیلات کریسمس، در کنار خانواده‌های خود باشند.

این آزمایش‌ها کمک می‌کند زنجیره انتقال بین دانشجویان قطع شود.

نحوه انجام این آزمایش‌ها به نحوی است که در هفته اول ماه دسامبر دانشجویان دو بار آزمایش می‌شوند. در صورت دریافت دو تست منفی، به دانشجویان توصیه می‌شود فورا به خانه بازگردند. اگر تست اول دانشجویی مثبت شد، آزمایش " PCR" نهایی از او دریافت می‌شود تا 10 روز خود را قرنطینه کند.

انتهای پیام