دوشنبه 23 مهر 1403

هنرمندان هرمزگان: نابودی رژیم صهیونیستی تنها راه‌حل مساله فلسطین است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هنرمندان هرمزگان: نابودی رژیم صهیونیستی تنها راه‌حل مساله فلسطین است

بندرعباس - ایرنا - هنرمندان حوزه هنری استان هرمزگان در بیانیه ای به مناسبت روز قدس اعلام کردند: بر این باور هستیم که تنها راه‌حل مساله فلسطین، نابودی رژیم صهیونیستی و بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط جهان است.

در بخشی از این بیانیه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین آمده است: برگزاری یک همه‌پرسی آزاد برای تشکیل حکومت اسلامی و تعیین سرنوشت آینده این کشور فقط با رأی و اراده فلسطینی ها امکان پذیر است و هر گونه مذاکره سازش کارانه با صهیونیست های خبیث را خیانت به اسلام و مسلمین می دانیم

هنرمندان هرمزگانی در بیانیه حمایتی خود روز قدس روز حمایت از مردم ستم دیده فلسطین و روز فریاد آزادی قدس از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی دانسته و آورده اند: روز قدس مظهر هویت بخشی و اقتدار حاکمیت اسلامی و یادآور یک فراخوان تاریخی است که که از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) به جهانیان آزاده ابلاغ شد.

در این بیانیه افزوده شده است: ملت ایران رژیم صهیونیستی را نماد ظلم، تجاوز، غصب و اشغالگری و منشا بحران و ناامنی در سطح منطقه وجهان دانسته و اعلام می دارد جهان اسلام در هیچ شرایطی رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و بر این باور است که سرانجام روزی فرا می رسد که این رژیم منحوس از صفحه روزگار محو خواهد شد.

هنرمندان این استان خاطرنشان کرده اند: همواره در کنار فلسطین و مردم مظلوم و ستمدیده آن خواهند بود.

فکر ایجاد دولت یهود از اواخر قرن 19 میلادی و طرح ایجاد خانه ای برای یهودیان توسط اروپایی ها به ویژه انگلیس در سال یکهزار 886 نخستین بار توسط «تئودور هرتزل» روزنامه نگار اتریشی در جزوه ای با عنوان «دولت یهود» مطرح شد؛ فردی که در جهان او را با نام «پدر صهیونیسم» می شناسند. هرتزل برای عملی شدن پروژه صهیونیسم بر تماس با دیپلمات های کشورهای جهان حریص بود و تلاش می کرد که موافقت قدرت های بزرگ جهانی به خصوص انگلستان را با این طرح خود جلب کند. از اواخر قرن 19 میلادی؛ تئودور هرتزل' به منظور پیگیری ایده 'کشور اسرائیل' که در آن سال ها بیشتر به یک رویا شبیه بود تلاش کرد تا همه یهودیان جهان را در سرزمین فلسطین دور هم جمع کند. بعد از تاسیس دولت جعلی اسراییل با حمایت های بریتانیا، کمتر از 8 درصد جمعیت فلسطین، یهودی ها بودند و بقیه عرب های مسلمان بودند. در سال های بعد صهیونیست ها بارها اعلام کردند که فلسطینی ها نباید به عنوان یک دولت تشکیل شود و نباید ویژگی های یک دولت کامل را داشته باشد. این رژیم جعلی کودک کش که روزی سودای نیل تا فرات را سر می داد بعد از نیم قرن تسلط بر فلسطینی ها و به خاک و خون کشیدن زنان و مردان فلسطینی و شکست های پی درپی در غزه و لبنان اما؛ امروز برای تامین امنیت اش به دور خود دیوار می کشد. بیت المقدس به عنوان مهم ترین شهر فلسطین، از نظر اسلامی اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است. از آغاز هجرت پیامبر اسلام (ص) به مدینه تا سال دوم هجری، قبله پیامبر در هنگام نماز و نیایش، بیت المقدس بود و بی شک، پیش از هجرت نیز در 13 سالی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مکه مکرمه اقامت داشت، رو به بیت المقدس ایستاد و نماز خواند. امام راحل نیز 16 مرداد 58 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیلی، طی پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان فرمود: «من در طی سالیان دراز خطر اسرائیل غاصب را به مسلمین گوشزد کردم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطیی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی، می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آنان به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را - که از ایام قدر است و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد - به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر را خواستارم». صحیفه نور، ج 8، ص 229.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*