دوشنبه 16 مهر 1403

هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

بجنورد - ایرنا - مرکز کنترل و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اعلام کرد: هوای بجنورد، مرکز استان امروز - چهارشنبه - برای گروه‌های حساس جامعه از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان در شرایط ناسالم است.

براساس داده های مرکز کنترل و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، شاخص کیفی هوای بجنورد 114 است که این وضعیت برای گروه های حساس، ناسالم تلقی می شود.

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای تمام گروه های سنی، 201 تا 300 خیلی ناسالم و بیش از 300 خطرناک و بحرانی است.

به گفته کارشناسان محیط زیست خراسان شمالی، وجود ریزگرد و آلودگی هوا ناشی از افزایش تردد خودروها و همچنین شرایط توپوگرافی و کاسه ای شکل بودن شهر 220 هزار نفری بجنورد موجب شده است تا هوای مرکز استان خراسان شمالی هر از چند گاهی در وضعیت ناسالم قرار بگیرد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست استان مستقر است.

هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است که جوی ناپایدار از عصر امروز بر استان حاکم می شود که در صورت بارش باران هوای بجنورد هم تلطیف خواهد شد.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*