جمعه 7 اردیبهشت 1403

800 واحد صنعتی ایلام از گاز طبیعی استفاده می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
800 واحد صنعتی ایلام از گاز طبیعی استفاده می‌کنند

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: هم اکنون 800 واحد صنعتی در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

عباس شمس اللهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، توسعه گازرسانی به صنایع، موجب کاهش مصرف سوخت‌های آلاینده‌ای شده که می‌تواند تاثیر به سزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

وی افزود: گاز طبیعی بیشترین نقش را در حمایت از بخش های تولیدی استان داشته و به واسطه سوخت ارزان و پاک و میزان ارزش افزوده منجر به بهبود شرایط اقتصادی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به میزان صرفه جویی انجام شده ناشی از جایگزینی سوخت های مایع، اثرات مثبت زیست محیطی و تامین منبع پایدار انرژی طرح های صنعتی استان را از نتایج استفاده از گاز طبیعی برشمرد و یادآور شد: میزان مصرف گاز طبیعی واحدهای صنعتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون 120 میلیون متر مکعب و از سال 92 تاکنون یک هزار و 250 مترمکعب بوده است.

شمس اللهی با بیان اینکه برنامه این شرکت در سال جاری گازرسانی به 150 واحد صنعتی است، تاکید کرد: در ایام هفته دولت 148 واحد صنعتی به شبکه گاز سراسری متصل شدند.

461 روستا و 24 شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به وضعیت گازرسانی در مناطق شهری استان گفت: هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری از شبکه توزیع گاز هم 99 درصد است.

شمس اللهی تاکید کرد: تنها شهرهای میمه و پهله زرین آباد از توابع شهرستان مرزی دهلران از نعمت گاز برخوردار نیستند که طرح گازرسانی به این شهرها با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجراست.

وی در خصوص وضعیت گازرسانی در مناطق روستایی استان هم گفت: هم اکنون از 600 روستای استان ایلام 461 روستا معادل 93 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شمس اللهی با بیان اینکه سال گذشته 82 روستای استان به شبکه گاز سراسری متصل شد، ادامه داد: تا پایان سال جاری ضریب نفوذ جمعیت برخودار از گاز در مناطق روستایی استان به 99 درصد می رسد.

وی افزود: طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید، 360 روستای ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند تا ضمن ایجاد عدالت اجتماعی و استفاده مناطق محروم از این نعمت خدادادی، قدم های بلندی نیز برای جهش تولید بخش‌های مختلف مرتبط برداشته شود؛ گام‌هایی که منجر به توسعه همه‌جانبه می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*