دوشنبه 9 مهر 1403

واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز به مدار تولید بازگشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز به مدار تولید بازگشت

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی گفت: واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز که بر اثر حریق در کلیدخانه این نیروگاه از مدار خارج شده بود، پس از 13 روز تلاش بی‌وقفه، واحد یک نیروگاه به مدار تولید بازگشت.

ناصر معینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بعد از این ماجرا، واحد دوم نیروگاه حرارتی تبریز، پس از 34 ساعت تلاش بی‌وقفه، تولید خود را از سر گرفت و واحد یک این نیروگاه نیز 13 روز پس از حادثه آتش سوزی با شبکه برق کشور شد.

وی ادامه داد: به مدار آمدن واحد دوم نیروگاه حرارتی تبریز با تلاش های شبانه روزی پرسنل متخصص نیروگاه حرارتی تبریز انجام شد.

معینی گفت: نیروگاه حرارتی تبریز با 2 واحد بخار و 2 واحد گازی، نقش سازنده ای در تامین برق منطقه داشته و تولید حداکثری به ویژه در پیک تابستان 99 را در برنامه ریزی‌های خود گنجانده است.

به گزارش ایرنا، نیروگاه حرارتی تبریز دارای دو واحد بخار با قدرت اسمی 368 مگاوات و قدرت تولیدی 350 مگاوات بوده و پیمانکار اصلی سازنده آن شرکت آلستوم فرانسه می باشد. واحد یک بخار این نیروگاه در سال 1365 و واحد دوم در سال 1368 راه اندازی و به شبکه متصل شده است.

*س_برچسب‌ها_س*