جمعه 15 تیر 1403

واردات ال‌ان‌جی اروپا به پایین‌ترین رقم از سال 2021 رسید

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
واردات ال‌ان‌جی اروپا به پایین‌ترین رقم از سال 2021 رسید

بر اساس داده‌های سازمان زیرساخت گاز اروپا (GIE) جریان گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از پایانه‌های اروپا به سیستم حمل‌ونقل گاز اتحادیه اروپا در ژوئن 2024 کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم خود از نوامبر 2021 رسید.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس داده‌های سازمان زیرساخت گاز اروپا (GIE) جریان گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از پایانه‌های اروپا به سیستم حمل‌ونقل گاز اتحادیه اروپا در ژوئن 2024 کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم خود از نوامبر 2021 رسید.

واردات این گاز بر اساس مقایسه ماهانه، 32 درصد و بر اساس مقایسه سالانه 13 درصد کاهش یافت و اندکی بیش از 8 میلیارد متر مکعب را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، تأمین گاز ال‌ان‌جی از این پایانه‌ها به سیستم حمل و نقل گاز اروپا با 14.2 درصد کاهش سالانه نسبت به ابتدای سال جاری میلادی به حدود 58.5 میلیارد متر مکعب رسیده است.

هزینه نجومی اتحادیه اروپا برای جایگزینیِ گاز روسیه ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها

داده‌های شبکه اپراتورهای سیستم انتقال گاز اروپا (ENTSOG) نشان می‌دهد که تا 26 ژوئن، این گاز در بین انواع واردات گاز اروپا در سال جاری رتبه اول را دارد و در مجموع 36 درصد را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که بر اساس داده‌های اخیر مؤسسه مشاوره‌ای آیسیس ICIS، صادرات گاز خط لوله و همچنین ال‌ان‌جی روسیه 15 درصد از کل واردات گاز اروپا را به خود اختصاص می‌دهد.

در این گزارش، تعریف اروپا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس، صربستان، بوسنی و هرزگوین، و مقدونیه شمالی می‌باشد.

با وجود کاهش شدید صادرات گاز روسیه به این منطقه به دلیل تحریم‌های مرتبط با اوکراین و خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم، تعدادی از کشورهای اروپایی همچنان به شدت به گاز روسیه متکی هستند.