دوشنبه 16 مهر 1403

واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان خراسان شمالی علیه کرونا پایان یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان خراسان شمالی علیه کرونا پایان یافت

بجنورد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان استان و همچنین دانشجویان بالینی علیه کرونا امروز - یکشنبه - پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، دکتر افشین دلشاد اظهار داشت: گروه بعدی واکسیناسیون، بیماران خاص همانند بیماران صعب العلاج، سرطانی، دیالیز، بیماران کبدی هستند که واکسیناسیون این افراد از سه شنبه هفته جاری آغاز می شود.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام واکسیناسیون بیماران خاص، نوبت به گروه‌های پرخطر و سالمندان بالای 64 سال می رسد سپس ادامه واکسیناسیون طبق طرح سند ملی به ترتیب از از گروه‌های سنی بالا به پایین انجام می شود.

دلشاد یاد آور شد: واکسیناسیون علیه کرونا برای سایر افراد جامعه و گروه‌های پرخطر نیز بر اساس دستورالعمل های ارائه شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرحله به مرحله انجام می شود.

تجهیز 30 تخت آی سی یو در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز اظهار داشت: 2 دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد و بیمارستان جودالائمه (ع) جاجرم بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: تجهیز 30 تخت آی سی یو در بیمارستان های خراسان شمالی تجهیز شدند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در حدود 13 ماه اخیر که استان خراسان شمالی شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذارد بیش از یک هزار بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های این خطه شمال شرق کشور جان خود را از دست دادند که بیش از 40 نفر از این افراد در سال جدید بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین، گرمه و جاجرم، فاروج و مانه و سملقان در وضعیت قرمز و تنها رازو جرگلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*