سه‌شنبه 17 مهر 1403

واکنش ضرغامی به حواشی اظهاراتش درباره ستاد امر به معروف

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
واکنش ضرغامی به حواشی اظهاراتش درباره ستاد امر به معروف

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضرغامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم گرامیداشت «سیزدهم آبان» در دانشگاه شریف گفت: اگر من نقطه نظری درباره محدودیت فیلترینگ‌ها و مدیریت شبکه‌های اجتماعی دارم که دارم با صراحت در شورای عالی فضای مجازی می‌گویم، ولی در پایان نظر شورا را قبول می‌کنیم. وی افزود: امید دارم که فضای مجازی با همه تصمیماتی که گرفته می‌شود روز به روز...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضرغامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم گرامیداشت «سیزدهم آبان» در دانشگاه شریف گفت: اگر من نقطه نظری درباره محدودیت فیلترینگ ها و مدیریت شبکه های اجتماعی دارم که دارم با صراحت در شورای عالی فضای مجازی می گویم ولی در پایان نظر شورا را قبول می کنیم.

وی افزود: امید دارم که فضای مجازی با همه تصمیماتی که گرفته می شود روز به روز بتوانیم زمینه وسیع تری را برای آزادی اندیشه و ابراز عقیده در کشور فراهم کنیم

ضرغامی بزرگترین منکر را زیر سوال بردن دین و بدبین کردن مردم نسبت به دین دانست و تصریح کرد: من می‌گویم اگر امر به معروف آن چیزی است که شما می گویید که نه معروف را می شناسید و نه روش تبلیغ آن را می شناسید و به دین لطمه می زنید و این موضوع نه تنها در خصوص حجاب بلکه که در خیلی از جاهای دیگر هم همین طور است

وی اظهار کرد: شما منکر را نمی شناسید و با منکرانه ترین روش با آدم ها برخورد می کنید بعد می گویید من نهی از منکر می کنم.

ضرغامی افزود: امر به معروف روی چشم ماست ولی این امر به معروفی را که در ستاد انجام می شود مردم نمی‌خواهند.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا قانون اساسی را سال به سال عوض نمی کنند، اظهار کرد: بسیاری از معضلات کشور به قانون اساسی ربطی ندارد مربوط به روش هاست.

ضرغامی به خاطره دستور رهبر انقلاب مبنی بر عدم ورود نیروهای انتظامی به خانه‌ها برای جمع کردن ماهواره اشاره کرد و گفت: زمانی که من رئیس صدا و سیما بودم ماهواره خلاف قانون بود و نیروی انتظامی با ورود به خانه های مردم دیش های ماهواره را جمع می کرد. یک روزی رهبری به من گفتند از قول من بگویید به هیچ وجه دیگر وارد خانه های مردم نشوید بالای پشت بام خانه ها نروند و و این کار را انجام ندهند.

وی افزود: قانون جمع آوری ماهواره هنوز وجود دارد ولی مجلس باید آن را جمع کند. عملا این قانون متروکه است ولی رهبری این را فرمودند و ما اعمال کردیم و دیگر این اتفاق نیفتاده است. ما بعضی از حوزه ها را به راحتی می توانیم حل و فصل کنیم.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه فرآیند انتخابات مورد تایید کامل من نیست، افزود: من خودم زخم خورده انتخابات ریاست جمهوری هستم ولی سکوت کردم. اصلا برای من دلیل عدم احراز مشخص نبود و نیست. ما حتما باید از انتخابات گذشته درس بگیریم. باید اصلاحات در روش های انتخاباتی صورت بگیرد تا شور انتخاباتی بیشتر شود.

ضرغامی در واکنش به اظهارات بایدن نیز گفت: تو خودت در بند هستی چه کسی را می‌خواهی آزاد کنی؟

وی اظهار کرد: فساد در ایران شاید نظام‌مند باشد ولی سیستماتیک نیست. اگر معنی سیستماتیک این است که کل نظام فاسد است هرگز این طور نیست. با شما می خواهم صریح صحبت کنم.

وی با بیان اینکه می‌توان به جرأت گفت از 400 نفری که در تسخیر سفارت آمریکا بودند کسی امروز پشیمان نیست، با اینکه در حال از معترضین جدی هستند افزود: کشور هیچ گاه دچار فروپاشی نمی‌شود؛ آما آنچه موجب نگرانی ما است تهمت زدن های بیخود و خط کشی‌های بی جا می‌باشد.

وی افزود: هیچ ارتباطی بین اشغال لانه‌ی جاسوسی و مشکلات اقتصادی نمی‌باشد بلکه برعکس. امروز مهم‌ترین مشکل در رویه است، در اصول مشکلی نداریم. یک روحانی که از خیابان رد می‌شود، عمامه‌اش را زمین می‌اندازند، چرا که از جای دیگر ماراحت است.

وی افزود: طلبه یا روحانی‌ای که از خیابان رد می‌شود و به نان شب محتاج است، او مورد حمله قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: اصلاحات نیاز داریم که اصلاحات و تحولات مورد قبول حاکمیت است.

وی افزود: برخی دنبال رزومه هستند! مثلا می‌خواهد در جایگاهی نامزد شوند که نیاز به تایید شورای نگهبان است. برای همین می‌ترسند و سکوت می‌کنند.

ضرغامی گفت: اصلاحات از موضع قدرت است، اصلا آسیب‌شناسی از موضوع قدرت است.

وی افزود: جامعه‌ی ما زنده است و قابلیت ترمیم دارد. امروز یکی از مشکلات این است که برخی می‌گویند که نمی‌توان با دهه 80ای‌ها صحبت کرد.

وی افزود: ما باید اصلاحات در رویه‌ها ایجاد کنیم، تحول مورد قبول حاکمیت است، می‌گویند با دهه هشتادی‌ها نمی‌شود مفاهمه کرد، این مربوط به همه نیست، در مورد خیلی‌هایی که در این اغتشاشات دستگیر شدند با بازجوی اصلی آنها صحبت کردم، آن فرد گفت من یک عمر بازجویی کردم از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم و این چند روز چند صد نفر از افراد بازجویی کردم و این سخت‌ترین بازجویی من بود زیرا نه من می‌فهمم آنها چه می‌گویند و نه آنها می‌فهمد من چه می‌گویم.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ضدانقلاب حتی به گوگوش هم اعتراض کرد که چرا آواز می‌خوانی و با ما همراه نمی‌شوی و به نظام فحش بدهی افزود: یک بار یک مرزبندی توسط رهبر انقلاب اعلام شد، سلطنت طلب، تجزیه طلب و ضدانقلاب مشخص هستند کسی با آنها نیست خودشان را می کشند ولی خبری نیست.