یک‌شنبه 8 مهر 1403

واکنش مادورو به ناآرامی‌های آمریکا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واکنش مادورو به ناآرامی‌های آمریکا

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهوری ونزوئلا تصریح کرد که افزایش آگاهی مردم آمریکا فراتر از محکوم کردن قتل جورج فلوید توسط پلیس این کشور اعتراضی علیه کل سیستم تبعیض‌نژادی و سرکوب ساختاری در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، نیکلاس مادورو روز گذشته (دوشنبه) همچنین اتهام‌های بی پایه و اساس مطرح شده توسط دولت واشنگتن مبنی بر ارتباط ونزوئلا با اعتراض های ضدنژادپرستی در آمریکا را رد کرد.

روزنامه آمریکایی "میامی هرالد" اخیرا در گزارشی به نقل از یک مقام ناشناس و بدون ارائه مدرک، مدعی شده بود که دولت واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر ارتباط چند فرد نزدیک به دولت کاراکاس به اعتراض های ضد نژادپرستی در آمریکا.

در همین راستا مادورو گفت: آیا من عامل قتل جورج فلوید بوده‌ام؟ آیا من عامل قتل 700 آفریقایی - آمریکایی طی هفت سال گذشته در آمریکا بوده‌ام؟ آیا من عامل سرکوب معترضان آمریکایی و خشونت پلیس آمریکا هستم؟

وی افزود: جوانان و مردم آمریکا علیه برتری‌گرایی سفیدپوستان در برابر رنگین پوستان دست به اعتراض زده‌اند.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه از خشونت پلیس آمریکا در برابر معترضان طی اعتراض‌های مسالمت‌آمیز شهرهای این کشور ابراز تاسف کرد.

در حالی که 14 روز از قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا می‌گذرد، اعتراض‌های سراسری آمریکائیان و محکومیت‌های جهانی همچنان ادامه دارد.

بنابه گزارش رسانه‌ها اعتراض‌های آمریکا و اقدامات سرکوبگرانه پلیس در مقابل معترضان تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشته اما هنوز آماری رسمی در این باره منتشر نشده است.

ترامپ در واکنش به اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید از فرمانداران خواسته است کنترل خیابان ها را در اختیار بگیرند و مدعی شده است افراطی ها مسئول بروز خشونت در وهله نخست هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*