پنج‌شنبه 19 مهر 1403

وحدت شیعه و سنی با پرچمداری رهبر معظم‌انقلاب ضامن سعادت جامعه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وحدت شیعه و سنی با پرچمداری رهبر معظم‌انقلاب ضامن سعادت جامعه است

زاهدان - ایرنا - وحدت شیعه و سنی که پرچمدار آن در جهان اسلام رهبر معظم انقلاب هستند ضامن سعادت جامعه اسلامی است.

مجتبی شجاعی نویسنده، روزنامه نگار و فرماندار شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان با ارسال یادداشتی به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان وحدت را مهمترین سلاح مسلمانان در مقابل دشمنان دانسته و بر ارتقا و گسترش آن در جوامع اسلامی تاکید کرده است.

برای ایجاد وحدت اسلامی، باید عوامل اختلاف همانند تنگ نظری‌ها، احساسات آنی، تحریک پذیری، تعصبات قومی و پیروی از هواهای نفسانی شناسایی و با آنها مبارزه شود تا زمینه فرصت طلبی دشمنان خارجی نیز که نقش بنیادی در ایجاد اختلاف داشته و دارند از بین رفته و در عین وحدت و یکپارچگی به تنوع در جامعه به عنوان فرصتی گران‌بها نگریسته شود.

لازم است همه آحاد جامعه به اعتقادات، باورهای مذهبی و منطق هم احترام گذاشته و با بیان مطالب تحریک آمیز، موضع گیری‌های کودکانه و افراطی، عواطف و احساسات یکدیگر را در راستای خواست دشمن مشترک مسلمانان بیهوده مجروح نسازند که در این راستا رسانه، علما، نخبگان، ریش سفیدان و تمامی دلسوزان نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند.

وحدت شیعه و سنی که پرچمدار واقعی آن در جهان اسلام مقام معظم رهبری هستند، ضامن سعادت جامعه اسلامی است.

تفرقه باعث می‌شود دشمنان اسلام و آنانی که از تفرقه میان شیعه و سنی سود می‌برند موارد اختلاف برانگیز را پررنگ تر کرده و مشترکات اصلی را که موجب اتحاد بین مسلمانان می شود، نادیده گیرند و اشتباهات و تندروی‌های عده‌ای اندک به ظاهر منتسب به یک مذهب را به پای کل پیروان آن مذهب گذاشته و مرتب به اختلافات دامن بزنند.

با این رویکرد روشنگری بزرگان و روحانیون شیعه و سنی که البته در سال‌های اخیر و همگام با فتواها و توصیه های رهبر معظم انقلاب پررنگ‌تر نیز بوده است، از هرگونه اختلاف و تفرقه جلوگیری می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*