پنج‌شنبه 12 مهر 1403

وحدت و انسجام ملی، رمز بقا و تکامل خط امام خمینی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وحدت و انسجام ملی، رمز بقا و تکامل خط امام خمینی است

زنجان - ایرنا - مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: امروز در سی و یکمین سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی (ره)، بیش از پیش شاهد به ثمر نشستن آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادی‌خواهان جهان هستیم و همگان باید بدانیم که راز و رمز بقا و تکامل خط و راه امام (ره) در وحدت و انسجام ملی...

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر رحیمی‌نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدون شک، تجلیل و تکریم امام راحل و عظیم‌الشان و تعظیم شخصیت والای ایشان، مایه انسجام ملت و ادای دین به تمام کسانی است که طی سالیان طولانی در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، جانفشانی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ماه خرداد در حافظه تاریخی انقلاب اسلامی و ملت ایران با نام پرفروغ حضرت امام خمینی (ره)، پیوند خورده است.

رحیمی‌نیا افزود: چهاردهم و پانزدهم این ماه، طلوع خورشید استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از یک سو و غروب آفتاب وجود ظاهری معمار کبیر انقلاب و نظام اسلامی از سوی دیگر، تبلور یافته است.

وی ادامه داد: امام (ره) همان فقیهی بودند که با صدای رسا به جهانیان اعلام کردند که اسلام می‌تواند در دنیای مدرن امروز بر جامعه، حکومت و مدیریت کرده و مردم را برای دستیابی به تمام اهداف معنوی و مادی‌شان رهنمون کند.

رحیمی‌نیا تصریح کرد: امام (ره) همان شخصیتی بودند که فقه را بر مبنای زمان و مکان و اجتهاد پویا را برای مردم، عالمان و اندیشمندان تبیین و تشریح نمودند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه «امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است»، گفت: این زنده بودن فقط به خاطر جنبه سیاسی و علمی امام خمینی (ره) نیست بلکه امام (ره) چون سلف صالح خود دارای ویژگی‌های فردی و خصوصیات اخلاقی بود و مصداق آیه شریفه «لقد کان لکم فی رسول الله أسو حسن لمن کان یرجوا الله والیوم الءاخر وذکر الله کثیرا» در پرتو جد بزرگوارشان رسول‌الله (ص)، اسوه تام بودند.

وی اظهار داشت: سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، فرصتی برای تبیین ابعاد و زوایای شخصیت و اندیشه‌های تعالی‌بخش آن حضرت به‌ویژه در حوزه دشمن‌شناسی و سازش‌ناپذیری است.

رحیمی‌نیا خاطرنشان کرد: مراجعه به اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی و به‌ویژه وصایای جاودان آن حضرت، نیاز همیشگی نظام و ملت ایران بوده و این مقوله در شرایط کنونی که راهبردها و سناریوهای جبهه دشمن به‌ویژه مثلث شیطانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و همراهی ارتجاع عرب علیه انقلاب اسلامی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار شده، اهمیت مضاعفی یافته است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد که این امر، فراتر از منافع و برداشت‌های جناحی و حزبی، مورد همت و دقت همگان قرار گیرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*