دوشنبه 28 خرداد 1403

ورود طوفانی طالبان به بازار جهانی / انگشت روی کریدور تجاری چین

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ورود طوفانی طالبان به بازار جهانی / انگشت روی کریدور تجاری چین

عبدالسلام حنفی اعلام کرد حکومت سرپرست افغانستان به عنوان یکی از همسایگان چین بدنبال پیوستن به کریدور تجاری جهان است.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری حکومت سرپرست افغانستان در کنفرانس ملی جاذبه‌های گردشگری افغانستان که از سوی وزارت تحصیلات عالی و دانشگاه ولایت بدخشان برگزار شد، از تلاش حکومت برای ساخت جاده‌ها و شاهراه‌هایی خبر داد تا افغانستان را از طریق دهلیزهای مختلف به ویژه کریدور واخان، به پروژه «یک پهنه - یک راه» وصل سازد و با ساختن نیروگاه، کشور را از واردات انرژی بی‌نیاز کند.

معاون اداری ریاست الوزراء همچنین گفت: افغانستان معادن سرشار دارد و یک کشور زراعتی است و با داشتن آثار تاریخی در ولایات مختلف که از تمدن اسلامی و غیر اسلامی بجا مانده است دارای منابع عایداتی زیاد و از غنای فرهنگی برخوردار است.

وی در سخنان خود تصریح کرد: حکومت سرپرست خواهان روابط دوستانه و خوب در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با همه همسایه‌ها است و به هیچ کسی اجازه تهدید امنیت آن‌ها را نمی‌دهد و از آن‌ها نیز خواهان روابط دوستانه، نیک و مبتنی بر اصل عدم مداخله می‌باشد.

عبدالسلام حنفی همچین خطاب به هموطنانش که در خارج از کشور زندگی می‌کنند گفت: افغانستان خانه مشترک همه ما است و همه افغانستانی‌ها حق دارند در آن زندگی کنند و دولت مصونیت جان و مال آن‌ها را تأمین می‌کند و از آنان می خواهیم که به کشور خود برگردند و در توسعه و آبادی آن سهیم شوند.

همزمان با افغانستان کشورهای مختلف دیگر در جهان نیز خواهان بهره مند شدن از بزرگترین طرح کریدور تجاری جهان معروف به ابتکار "یک پهنه - یک راه" که بیش از یک دهه پیش دولت چین آن را پایه ریزی کرد، هستند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.