شنبه 7 مهر 1403

ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از روز یکشنبه

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از روز یکشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته خبر داد و گفت: بارش در برخی مناطق در حد هشدار نارنجی است و احتمال طغیان رودخانه‌ها در 9 استان کشور وجود دارد.

به گزارش مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز شنبه 7 مهرماه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، همدان، مرکزی و برخی نقاط اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شمال شرق آذربایجان شرقی و شرق کردستان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ارتفاعات مرکزی البرز نیز بارش ممکن است به شکل برف باشد. همچنین شدت بارش‌های امروز که در حد هشدار نارنجی است و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، مرکز و جنوب اردبیل، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود. این بارش‌ها می‌توانند منجر به طغیان رودخانه‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط اشیا و سنگ از ارتفاعات شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود هم‌وطنان عزیز در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی در ادامه اظهار کرد: برای فردا یکشنبه نیز در خراسان رضوی و جنوبی، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، مرکزی و جنوب کرمان بارندگی رخ خواهد داد. این بارش‌ها تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت و از لحاظ دمایی هم امروز و فردا کاهش محسوس دما برای استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، مرکزی و زنجان پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین افزود: امروز و فردا برای شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز باد و گردوخاک را خواهیم داشت. دریای خزر نیز برای دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی در خصوص وضعیت جوی پایتخت نیز خاطرنشان کرد: تهران امروز در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق را خواهد داشت و بیشینه دمای امروز به 18 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.