سه‌شنبه 3 مهر 1403

ورود پرواز‌های عمره از هفته آینده به فرودگاه جده

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ورود پرواز‌های عمره از هفته آینده به فرودگاه جده

در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد معاون امور حج و عمره این سازمان با اعلام این مطلب افزود: ظرف دو هفته آینده با افزایش پروازها، روزانه 1060 عمره گزار به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

غلامرضا رضایی با بیان اینکه درحال حاضر تا پایان عملیات عمره در ماه شوال برای اعزام 170 هزار عمره گزار به سرزمین وحی برنامه ریزی شده است، گفت: ازهفته آینده همه پرواز‌ها از 16 ایستگاه پروازی در داخل کشور به مقصد فرودگاه جده انجام خواهد شد و در تلاش هستیم که با افزایش ظرفیت پروازی اعزام متقاضیان نیز در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بیشتر شود.

در ادامه این نشست که آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جانشین سرپرست حجاج ایرانی نیز حضور داشت آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت روند عملیات عمره را عادی و مطلوب توصیف کرد و گفت: ظرفیت پروازی از 17 مهرماه از روزانه دو به چهار پرواز افزایش خواهد یافت.

سید عباس حسینی افزود: در استان‌هایی که از اول مهرماه به چرخه ثبت نام اضافه شده اند متقاضیان بیشتربوده و در برخی استان‌ها در همان ساعات اولیه ظرفیت اختصاص یافته تکمیل شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم بر لزوم برنامه ریزی برای اطلاع رسانی بهتر و بیشتر به متقاضیان تاکید کرد و از رسانه‌ها بویژه رسانه ملی خواست که در بازگشت زائران کاروان‌های نخست عمره گزار تولید گزارش‌های مردمی برای اطلاع رسانی مردمی وضعیت سفر را مورد توجه قرار دهند.

این جلسه با گزارش مهران فرشید مدیر کل طرح و برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و کارشناس این حوزه در خصوص برنامه ریزی برای سفر حج با رویکرد بهینه سازی و برنامه ریزی یکپارچه در حوزه‌های پرواز، اسکان و کاروان بندی ادامه یافت و به مزیت‌ها آن در صورت تکمیل شدن این زنجیره اشاره شد.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی در گزارشی برخی آسیب‌های فرهنگی در حج 1403 را برشمرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم توصیه‌هایی برای بهبود این روند ارائه کرد.

آیت الله حسینی بوشهری نیز با اشاره به اینکه بررسی آسیب‌های حج 1403 از همان موسم حج در جلسات مکه و مدینه آغاز شد، اظهار داشت: برای رفع این آسیب‌ها باید راهکار مناسب اندیشید. برای برخی موارد که در رایزنی با کشور میزبان قابل حل است باید تدبیر کرد و برای برخی دیگر از جمله هواپیمایی و طولانی بودن ماندگاری زائر در عربستان و... هم قبل از فرارسیدن موسم با برگزاری جلسات کارشناسی درصدد رفع آن بود.

همچنین سرپرست حجاج ایرانی جنایات رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن صد‌ها نفر در لبنان را محکوم و تاکید کرد: دست‌های ناپاک شیطان بزرگ آمریکا در پشت این رژیم اشغالگر و کودکش قرار دارد ولی این بار هم مانند شکست‌های استکبار در افغانستان، عراق و... سهم آنان شکست و کاهش محبوبیت در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب حاکمان برخی کشور‌ها که سوخت جنگنده‌هایی را تامین می‌کنند که بر سر مردم مظلوم لبنان و فلسطین بمب می‌ریزند و آنها را به شهادت می‌رسانند، همیار ستمگر وجانیان خون آشام توصیف و تاکید کرد: اگر کشور‌های منطقه امروز به کمک فلسطین و لبنان نروند از این رژیم جنایت پیشه برمی آید که درآینده آنها را هم زخمی کند.