پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی

خبرگزاری تسنیم

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن با اشاره به عدم هماهنگی با راه‌آهن در بارگیری قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه، گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی این قطار با مساعدت راه‌آ‌هن انجام شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به سکوهای اینترنتی برای ایجاد بخشی در سایت خود به‌منظور احراز هویت مالک و کدپستی املاک هشدار داد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه گسترش

مدتی است که همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازارهای مالی، عده‌ای سودجو نیز دست به کار شده‌اند تا با آگهی فروش امتیاز خانه‌های نهضت ملی مسکن، از آب گل‌آلود نرخ‌ها، ماهی بگیرند؛ غافل از اینکه بسیاری از این امتیازها، پیشرفت فیزیکی 5 درصدی دارند و هنوز ساخته نشده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است، گفت: مکان‌یابی 57 شهرک مسکونی با ظرفیت 400 هزار واحد در کشور انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت 4 همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از بازگشت این پیشنهاد در قالب جداول بودجه حکایت دارد.

وب‌گاه گسترش

جمع‌آوری اطلاعات املاک و مالکان آن می‌تواند منجر به ارائه خانه‌های خالی به بازار شود و از تنش و افزایش ناگهانی قیمت اجاره‌ها جلوگیری کند.

وب‌گاه گسترش

سکوت بانک مرکزی در مورد اضافه برداشت بانک مسکن و تراز منفی آن، سوالی را به وجود می آورد که آیا تغییرات مدیریتی در این بانک تخصصی در حوزه مسکن رخ داده است و چرا گزارش اضافه برداشت اعلام نمی شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از 65 میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده که این میزان تولید در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

وب‌گاه گسترش

ظرفیت مغفول برای افزایش سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روزهای اخیر احیا شده است. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران به امضا رسیده است، تعاونی‌های مسکن با ظرفیت ساخت یک میلیون واحد مسکونی به طرح چهار میلیون واحدی اضافه خواهند شد.

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه املاک و اسکان سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد تا دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «ارسلان مالکی» افزود: نمایندگان وزارت نفت اراضی مازاد متعلق به این وزارتخانه را در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه دست‌کم 80 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است. سازمان...

وب‌گاه الف

«اگر وزارت راه و شهرسازی معتقد است برای تعبیه سامانه املاک و اسکان برخی نهادها همکاری نمی‌کنند و دچار ترک فعل شدند باید آن‌ها را به نهادهای مربوط معرفی کند و در این مسئله مجلس نیز می‌تواند از بعد نظارتی وارد شود.»

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تا به امروز طبق قانون جهش تولید در برخی از شهر‌ها بیش از 2 هزار و 180 خانواده مشمول زمین رایگان دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - واکاوی آمارهای وزارت راه و شهرسازی حاکی است عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در سال 1402 به میزان 158 میلیون تن بود که در مقایسه با سال 1401 (152 میلیون تن)، چهار درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 370 هکتار زمین برای ساخت 80 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در قالب تفاهم با وزارت نفت اختصاص یافت.